Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Nyaralásra fel! Akciósan!

2019. June 4.

Gyerekkoromban sokszor mentünk autóval Horvátországba nyaralni. Közel laktunk a horvát határhoz és legtöbbször sátoroztunk, ezáltal spóroltunk és mobilisabbak is voltunk. Ha valahol nem volt jó az idő, a társaság vagy a fogás, csak felpakoltuk a cuccunkat és továbbálltunk.
Az utazás előtt bevásároltunk konzervekből, jól eltartható élelmiszerekből és autónkat ezekkel megrakva indultunk el. Akkoriban még nem voltak szupermarketek vagy más diszkont áruházak, így mai szemmel nézve nem hiszem, hogy sokat spóroltunk.

Az emberek nagy része külföldre repülővel indul nyaralni mostanában. Kedvelt úticél Bulgária, Görögország és Spanyolország. Bár megvan ennek is a szépsége és praktikussága, ugyanakkor a csomagok mérete és súlya sokkal inkább be van szabályozva, mintha az ember a saját kocsijába pakolna. Ráadásul élelmiszerekből sem lehet akármit felvinni a gépre vagy bevinni az adott országba, főleg ha EU-n kívülre megy.

Idén Magyarországon belül is sokfelé ellátogattam, voltam túrázni télen és tavasszal is. Hosszú idő után azonban ismét elhatároztuk, hogy családostul a horvátországi partok felé vesszük az irányt előszezonban. Magamra vállaltam a feladatot, hogy a család betevőjéről gondoskodjak. Először a Penny akciós újságját néztem meg, összeírtam, onnan mit szeretnék megvenni (konzervek, rizs, tartós tej, stb.). A többi ennivalót a Lidl-ből vettem meg, szintén a szórólapon lévő akciós termékek alapján (kolbász, sajt, innivaló). Zöldségeket illetve gyümölcsöt majd az utazás előtti napokban veszek csak, hisz azok nem tarthatók el olyan sokáig.
Ha ez a két bolt nem lenne a közelemben, valószínűleg a Tesco vagy az Auchan házhozszállítási szolgáltatását választanám, hiszen pár perc alatt megrendelem az interneten az élelmiszereket és akár már másnap meg is kapom őket mindenféle megerőltetés, sorban állás nélkül.

Attól függetlenül, hogy előre készülünk étellel, azért egy-egy éttermet is meg fogunk látogatni. Nem lehet mindent a spórolásnak alárendelni, egy külföldi utat is tudni kell élvezni! Gondolkoztunk, hogy  nem is kempingben szállunk meg ez alkalommal, abban az esetben a hotelfoglalásnál olyan helyet keresnénk, ahol a reggeli benne van az árban vagy esetleg félpanziós az ellátás, akkor tényleg csak ebédre kellene külön költenünk. Végül maradt a sátrazási ötlet, a gyerekek jobban élvezik.

Már jó ideje nem kérek szórólapokat a postaládámba, a környezetvédelmi szempontokat előtérbe helyezve inkább online, az Ujsagomat.hu-nak köszönhetően nézek utána az aktuális heti kedvezményeknek. Ott minden nagyobb áruház akciós újsága megtalálható.
Az élelmiszerüzletek akciós újságjait böngészve találtam olyan szórólapokat is, amikben a nyaraláshoz szükséges eszközöket találtam meg. Így tudtam összecsukható széket, matracot és zseblámpát is olcsón venni. Nemrég selejteztük ki a műanyag tárolódobozainkat, így azokból is beszereztem párat, jól jön majd az útra.
Bár alapvetően nem szoktam csak egy utazás miatt új ruhákat venni, a Pepco termékei között mégis találtam párat, amit olcsón meg tudtam venni. Május végén és június elején sok csapadék hullhat, így nem csak nyári ruházattal, de hosszú nadrággal és felsővel is készülök.

Az egyik barátnőm elvállalta, hogy eteti a macskákat, amíg távol vagyok, még nekik is sikerült diszkont áron száraz eledelt vennem. Most már csak a logisztika maradt hátra, bepakolni úgy mindent a kocsiba, hogy mi is beleférjünk, illetve megtervezni magát az útvonalat.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Edzés a nyaralás alatt

Eddzünk, vagy ne a vakáció alatt? És ha igen, akkor hogyan?

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!