Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Napi 2 csésze kávé javítja a memóriát. És napi 4-6 csésze?

És ez csak egy, a kávé rengeteg jótékony hatása közül
2017. október 15.

Persze, könnyen függőséget okoz, és valóban lehet, hogy ettől nem tudunk elaludni, ha későn fogyasztjuk, mégis az egész szervezetünkre képes pozitív hatást gyakorolni. Rengeteg előnye van a rendszeres kávéfogyasztásnak, melyről már mi is többször írtunk. Most ismét hoztunk egy listát, melyben akadnak régi, és új tények is – ezek mindegyike korábbi kutatásokon alapul.

1.Több mint 4 csésze kávé naponta 20%-kal csökkenti a depresszió kialakulásának kockázatát, hiszen az agyban levő dopaminokat és szerotoninokat stimulálja.

2.Egy friss tanulmányban olvasható, hogy napi 2 csésze kávé fogyasztása javítja a hosszú távú memóriát, emellett véd a májmegbetegedés kialakulásától (pl.: a májcirózistól).

3.Minimum 3 csésze kávé naponta, és jelentősen csökken a bőrrák kialakulása a nőknél.

4.Napi 2-3 csésze kávé javítja a szívműködést azzal, hogy serkenti a véráramlást.

5.3-4 csésze egy órával edzés előtt javítja az állóképességet – állapította meg a PLoS One egyik kutatása.

6. Napi 6 csésze kávé álltólag 33%-kal csökkenti a kettestípusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát – állapította meg a Harvard Egyetem 28 tanulmány átvizsgálása után. Emellett ugyanennyi kávé a férfiak esetében 59%-kal csökkenti a köszvény kialakulásának kockázatát.

forrás: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Vajon mennyi koffein van a kávés fagyiban?

Vajon mennyi koffein van a kávés fagyiban?

Egy csésze kávéban 95 mg koffein van – és egy gombóc fagyiban?
Kötelező kvíz kávéfanoknak

Kötelező kvíz kávéfanoknak

Töltsük ki a délutáni kávénk mellett

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?