Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Mi is pontosan az útifűmaghéj? És mire használhatjuk?

2021. szeptember 18.

Egészségtudatos, reform ételek hozzávalói között gyakran felbukkan a neve, de vajon tudjuk pontosan, hogy mi is az az útifűmaghéj (psyllium husk)? 

Az érdekes elnevezés egy növényt takar: az útifűfélék családjába tartozik, egyszerre egészséges és praktikus választás. Kiváló rostforrás (oldható rost), így nemcsak gyors telítettség-érzet érhető el vele, hanem segíti az emésztőrendszer kiegyensúlyozott működésének fenntartását is. Székrekedés és hasmenés ellen egyaránt hatásos, helyrerázza az anyagcserét, kiegészítésképpen jól alkalmazható természetes szer cukorbetegség és magas koleszterinszint esetén. Kúrák esetén fogyaszthatjuk folyadékban elkeverve, de kapható kapszula formájában is. 

Fő jellemzője (amely összefügg rostdús jellegével) a magas folyadékfelszívó képessége, szinte hihetetlen, de saját súlyához képest hússzoros tömegű vizet tud megkötni. Épp ezért remek választás gluténmentes táplálkozás esetén: javítja a gluténmentes lisztekkel készült tészták, sütemények állagát. Ha egy kevés folyadékban elkeverjük és állni hagyjuk, zselés állagúvá válik. Azaz szuper alternatíva levesek, pudingok, krémek, főzelékek, szószok, mártások sűrítésére, és arra is, hogy például nyers desszertekben felszívja a felesleges nedvességet, ezáltal pedig növelje a formázhatóságot. Vegetáriánus és vegán étkezésben tehát az agar-agar mellett szintén bevethető zselésítésre. 

És még egy jó hír: íze semleges, így édes és sós ételekhez egyaránt felhasználhatjuk. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.