Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Mi az a dopamin diéta? És vajon tényleg boldogabbak leszünk tőle?

2021. július 11.

Ha beütjük a keresőbe a diéta kulcsszót, csak úgy ömlik ránk a rengeteg különböző módszer. Mind vékonyságot és jó közérzetet ígér, mi pedig rendre el is gondolkozunk a legújabbak kipróbálásán. Vajon a dopamin diéta csak egy új őrület? Vagy többet tud annál? 

 

Mi is az a dopamin?

A dopamin azért felel, hogy átadja az információt az agyunkban lévő idegsejtek között. Erős hatással bír az agyunk azon funkcióira, amelyek azért felelnek, hogy jobban érezzük magunkat, motiváltak legyünk, figyelni tudjunk. Ha magas a dopaminszintünk, szuper a közérzetünk is, ez pedig arra sarkall, hogy megismételjük azokat a tevékenységeket, amelyek hatására elértük a magas dopaminszintet.

 

Boldogabbak lehetünk-e dopamin diétával?

A dopamin diéta egy olyan fogyókúra, amely során dopaminszint-növelő ételeket eszünk, és így próbálunk fogyni. Javasolt kerülni az alkohol, a koffein és a feldolgozott cukor fogyasztását, illetve a diéta bizonyos verzióiban a szénhidrátokat is. Az engedélyezett ételek listáján megtalálhatók viszont a tejtermékek, a feldolgozatlan húsok és a fekete csoki. Az említettek mind gazdagok tirozinban, ez az aminosav létfontosságú szerepet játszik a dopamin termelődésében. Tirozinban gazdag élelmiszer még a zöld tea, a vanília, a levendula, a szezámmag és a spirulina.

 

Nézzünk egy listát olyan ételekről, amelyek növelik a dopaminszintet szervezetünkben!

 

1. Étcsoki

A legalább 70%-os kakaótartalmú étcsokoládéban található kakaó nemcsak a dopamin termelődését segíti elő, hanem gazdag cinkben, magnéziumban és krómban is. Ezek mind olyan ásványi anyagok, amelyek javítják a hangulatunkat.

 

2. Eper

Különösen gazdag antioxidánsokban, és óvja agyunk azon részeit, amelyek a dopamin termeléséért felelnek.

 

3. Banán

Az érett banán igen jó forrása a tirozinnak.

 

4. Olajos magvak és diófélék

A mandula, dió, lenmag és társaik szintén gazdagok tirozinban.

 

5. Tejtermékek

A tej, sajt, joghurt fogyasztása jó módja a dopamintermelés beindításának.

 

6. Cékla

Ez a zöldségféle egy másik aminosavat, betaint tartalmaz, ami természetes hangulatjavító.

 

7. Leveles zöldségek

A brokkoli vagy a karfiol egyaránt gazdag B6-vitaminban és folsavban. Nemcsak a dopamin előállítását indítják be, hanem a másik boldogsághormon, a szerotonin szintjét is növelik.

 

8. Fehérjékben gazdag ételek

Egy másik aminosav, amely szervezetünkben tirozinná alakul, a fenilanin. Sok található meg belőle a csirkehúsban, tojásban, sajtokban, hüvelyesekben, marhahúsban, babban és búzacsírában.

 

Forrás: so delicious

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5+1 tuti tipp nyári diétához

5+1 tuti tipp nyári diétához

Fagyi, lángos, vízpart… Hogy lehet így megőrizni a nehezen elért formánkat? A kérdés jogos, ezért most megmutatjuk a legjobb tippeket a nyáron is ideális alakhoz!
Most érdemes elkezdeni a mediterrán diétát!

Most érdemes elkezdeni a mediterrán diétát!

Jön a friss zöldségek és gyümölcsök szezonja!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.