Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: Turbó Diéta

5+1 tuti tipp nyári diétához

Fagyi, lángos, vízpart… Hogy lehet így megőrizni a nehezen elért formánkat? A kérdés jogos, ezért most megmutatjuk a legjobb tippeket a nyáron is ideális alakhoz!
2021. június 22.

A diétázásnak és a jóízű étkezések uralta időszakoknak megvan a természetes ritmusa. Januárban megtesszük az újévi fogadalmakat, majd februárban jön a farsangi fánk. Májusban mindenki a strandszezonra diétázik, június végére pedig hajlamosak vagyunk feladni, és elfogadni, hogy idén nyáron sem lett tökéletes a beachbody.

Szakértők szerint viszont jobban tesszük, ha inkább egészséges életmódban, alacsonyabb kalóriás ételekben és hosszú távon is tartható diétában gondolkozunk. Azt nem ígérjük, hogy több tíz kilót leadhatsz a két hét múlva kezdődő nyaralásig, de azt az 5+1 dolgot megmutatjuk, amivel nyáron is tehetsz az ideális alakért.

Ne nassolj egész nap!

Nyáron könnyű elcsábulni a krémes fagyik és édes gyümölcsök világába, ám ha szempont a testsúly, ebben az időszakban is tartsd magad a diétás táplálkozás szabályaihoz. De milyen az ideális étkezés nyáron? Erről kérdeztük a szakértőt, Handl Tamarát, a Turbó Diéta szakmai vezetőjét.

„Ha a cél a fogyás, vagy az elért eredmény megtartása, akkor mi azt tanácsoljuk, hogy a napi négy étkezéshez nyáron is tartsuk magunkat, és ezek között az étkezések között ne csipegessünk. Ezek az étkezések sokfélék lehetnek, a lényeg, hogy alacsony szénhidrát- és magas fehérjetartalmú receptek közül válogassunk. Ideális esetben a reggeli, uzsonna és vacsora körülbelül 300 kalóriát tesz ki külön-külön, az ebéd pedig egy 600 kalóriás ételt jelent. Ebből talán már látszik, hogy nem nyers salátára kell gondolni, amikor a nyári diétáról beszélünk.” – magyarázza Handl Tamara, aki egy okos kalóriaszámolási ötletet is elárult.

A 600 kalóriát mérleg és alkalmazás nélkül is meg lehet becsülni az alábbi képlet segítségével:

600 kalória = 1 tenyérnyi sovány hús + 1 ökölnyi zöld köret + 1 ökölnyi gabonaköret

Készíts könnyű, nyári, diétás ételeket

A diéta egyáltalán nem az önsanyargatásról, koplalásról szól, sőt! Ínycsiklandó és diétás receptkönyvet ma már a boltok polcain is lehet találni, például a Csigó Zita receptjeivel és a Turbó Diéta szakmai iránymutatásával készült Diétás receptek, izgalmas ízek című könyvet vagy a Nyári diéta könnyedén című mintaétrendet, ami dietetikus által ellenőrzött heti étrenddel mutatja be az ideális nyári diétát.

„Az emberek mindig megkönnyebbülnek, amikor megtudják, hogy olyasmiket is ehetnek a diéta alatt, mint a hűsítő málnás túrókrém vagy a sonkás-gombás karfiolpizza, hiszen ezeket a hétköznapok során is szívesen fogyasztjuk. Amire viszont nagyon oda kell figyelni, az a gyümölcsfogyasztás, mert bár a gyümölcsök egészségesek, ám gyakran egészen sok kalóriát tartalmaznak.” – hívta fel a figyelmet Handl Tamara a gyakori buktatóra.

Grillezz okosan!

Nincs nyár grillparti nélkül, ez természetes. Ám az, hogy mit is grillezünk, nagyon nem mindegy. A nehéz, zsíros húsok mellett próbáld ki a különböző zöldségeket, mint például a cukkinit, padlizsánt, gombát. Húsok terén helyezd előtérbe a csirkét vagy pulykát, hiszen ezek jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak a disznó vagy marhahúsnál.

Tipp:

Próbáld ki a különféle fűszereket, és utazz el minden grillezéskor más tájra. Használj gyros fűszert és tarts görög témájú grillpartit. Fűszerezz oregánóval és majoránnával a toszkán életérzésért. Egy jó provance-i fűszerkeverékkel pedig máris a francia Riviérán érezheted magad.

Figyelj oda a folyékony kalóriákra!

Nyáron különösen fontos a megfelelő folyadékpótlás, hiszen a kánikulában nagyon könnyen kiszáradhatunk. Ilyenkor a megszokott 2-2,5 liter helyett akár 3-4 liter vízre is szükségünk lehet.

„A megfelelő folyadékfogyasztás nem csak a hidratáltság miatt fontos, hanem azért is, mert az agyunk gyakran félreértelmezi a jeleket, és éhséget jelez, mikor szomjasak vagyunk. Éppen ezért ha ránk tör az éhség, először igyunk egy pohár vizet” – árult el még egy tippet a szakember.

És itt nem véletlenül írtunk vizet. A különböző szénsavas üdítőitalokkal több száz felesleges kalóriát vihetsz be egy nap alatt, és ugyanez a helyzet az alkohollal is. A népszerű cider kb. 220 kalória üvegenként, a sör pedig 240 kcal/ korsó, így ezekkel is jobb vigyázni.

Fagyiból is válassz diétásat

„Nyárra van egy szuper trükkünk a velünk diétázóknak: ez a Turbó Diéta fagyi.” – oszt meg velünk Handl Tamara még egy diétás tippet. – „A Turbó Diéta turmixok ugyanis lefagyaszthatók, így ha van otthon bármilyen jégkrémkészítő formánk, akkor egyszerűen betehetjük a fagyasztóba a turmixot. Idén nagy sláger a mangós, epres és sós karamellás változat, de természetesen mindegyik íz finom ilyen formában is. Azért azt fontos megemlítenem, hogy a Turbó Diéta kalória- és tápanyagtartalmával fagyi formában is számolni kell.”

+1 Válts ki egy-egy étkezést diétás turmixszal

Nyáron a legjobb igyekezet ellenére is előfordulhat, hogy felszalad egy-két kiló, vagy hogy hivatalos vagy egy esküvőre, amin a legjobb formádat szeretnéd hozni. Ilyenkor a legjobb megoldás, ha bevetjük a diétás turmixokat és szétnézünk a Turbó Diéta programjai között.

„Ha azt vesszük észre, hogy felkúszott pár kiló, akkor egyszerűen csak pár hétig helyettesítsük a vacsorát Turbó Diéta turmixokkal. Ha viszont egy fontos eseményre gyorsan top formába szeretnénk kerülni, akkor az 5 napos diétánkat szoktuk ajánlani, mert ez egészen rövid idő alatt is képes a magabiztosabb, csinosabb érzést megadni.” – ajánlja legnépszerűbb nyári megoldásukat a szakmai vezető.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi öt adag zöldséggel/gyümölccsel máris tehetünk a hosszabb életért

Napi öt adag zöldséggel/gyümölccsel máris tehetünk a hosszabb életért

Élettartam-növelő finomságok a Harvard ajánlásával!
Érdemes átfutni a kortalan Gwyneth Paltrow életmód-tippjeit

Érdemes átfutni a kortalan Gwyneth Paltrow életmód-tippjeit

Egészen vállalható a híresség étrendje

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!