Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Melyek a rostban leggazdagabb élelmiszerek? 

Sokak számára okoz problémát a napi rostbevitel, hiszen ideális esetben napi 4-5x kéne zöldség-gyümölcsöt fogyasztanunk.
2021. március 19.

Ha te is egy vagy azok közül, akik előbb ugranának ki ejtőernyő nélkül egy repülőből, mintsem “nyulak módjára” egyen, összegyűjtöttük a legmagasabb rosttartalommal bíró élelmiszereket.

Ha már a mennyiség nem megy, a minőség legyen meg. Ezekből fogyasztva már egyetlen étkezéssel is biztosíthatod szervezeted számára a – közel – megfelelő rostbevitelt. 

Spenót
4 gramm/adag

Brokkoli
6 gramm/adag

Zöldborsó
8 gramm/adag

Lencse
16 gramm/adag

Teljes kiőrlésű spagetti
4 gramm/adag

Továbbá:

Egy közepes méretű hámozatlan körte 6 gramm rostot tartalmaz. 

Egy közepes méretű hámozatlan alma 4 gramm rostot tartalmaz. 

Egy közepes méretű banán 3 gramm rostot tartalmaz. 

Egy közepes méretű répa 2 gramm rostot tartalmaz. 

Egy szelet teljekiőrlésű kenyér 3 gramm rostot tartalmaz. 

Hat szem aszaltszilva 12 gramm rostot tartalmaz.

Három szem datolya 2 gramm rostot tartalmaz. 

Ne felejtsd el, hogy a rost vízben oldódik, tehát ha hirtelen változtatsz az addig megszokott mennyiségen, az az első időkben okozhat gyomorproblémákat, úgyis mint puffadás vagy hasmenés. Ha sikerült emelned a napi rostbevitelt, ügyelj rá, hogy vízből is többet fogyassz! 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A rostban gazdag étrend előnyei

A rostban gazdag étrend előnyei

Valamint a legjobb tápanyagforrású ételek.

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!