Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

5 étel, amelyekről tévesen gondoljuk, hogy alacsony szénhidrát tartalmú

Lehet valami egészséges úgy is, hogy nem alacsony a szénhidrát tartalma - és fordítva.
2018. március 19.

Van jó néhány dolog, melyről azt gondolnánk, hogy alacsony a szénhidrát tartalma, mert egészséges. De ez a kettő nem mindig jár együtt, vagyis lehet valami egészséges úgy is, hogy nem alacsony a szénhidrát tartalma – és egyébként fordítva is így van, vagyis lehet egy alacsony szénhidráttartalmú étel kifejezetten egészségtelen. Az alábbiakban felsorolunk néhány olyan alapanyagot, amely ilyen átverős lehet azoknak, akik nem ismerősek a szénhidrát számolásban; cukorbetegeknek, inzulin rezisztenciával küszködőknek ez persze mind nem lesz újdonság, de biztosan lesz olyan, akinek segíteni tudunk ezzel a meglepő információval.

Bab

Igen, egészséges, mert rostban gazdag. Ugyanakkor a magas szénhidrát tartalom miatt csak úgy illeszthető bele diétákba, hogy ha keveset fogyasztunk belőle. A különböző nyers babok (fejtett, fehér, zöld) 15g -tól akár 60g-ig tartalmazhatnak szénhidrátot, a konzerv chilik, vagy sült babok ennél akár többet is, mert sokukban cukor is található, úgyhogy érdemes figyelni, és mindig elolvasni a csomagolást.

Alma

Sokaknak meglepő, hogy az alma, ami a gyümölcsök gyümölcse és könnyen is hozzáférhető, nem egy kifejezetten fogyókúrás étel. Ugyanis 1 alma (kb 15 dkg) akár 20g szénhidrátot is tartalmazhat!

Gyümölcsjoghurt

A gyári gyümölcsjoghurt, bár vannak jótékony hatásai, akár 40g (!) Ch-t is tartalmazhatnak adagonként. Ennél sokkal jobban járunk, ha natúr joghurtot keverünk össze friss gyümölccsel, és minimális cukorral, mézzel, vagy más édesítővel.

Quinoa

Igen, rostos, igen, jobb választás, mint a kuszkusz, igen, ízletes, diós íze van, de 100g nyers quinoa 62g szénhidrátot tartalmaz. Mondjuk ebből kb. az ötszöröse lesz, ha megfőzzük, de így is sok.

Mazsola

Na ez durva. Tulajdonképpen minden aszalt gyümölcsről tudni kell, hogy mivel koncentrálódik a cukor egy viszonylag kicsire összezsugorodott darabban, kifejezetten szénhidrát dús ételekről beszélünk. A mazsola típustól függően akár 78 g Ch-t s tartalmazhat 100 g-onként!

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Stroganoff leves

Stroganoff leves

Aki még márciusban is didereg, annak Sára most mutat egy remek levesreceptet.
Tepsis gomba

Tepsis gomba

Jöjjön a gomba, most köretként.
Egészséges rágcsák a boltból

Egészséges rágcsák a boltból

Mikor délutánra lemerülnek az energiaraktárak, ezekből töltsünk be üzemanyagot!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.