Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Együnk sok cseresznyét! Hogy miért? Rengeteg érvünk van!

2020. június 9.

Az „istenek eledele” – így nevezték a cseresznyét az ókorban. A legenda szerint a gazdag lakomáiról híres Lucullus hadvezér annyira megszerette a lédús, ropogós gyümölcsöt, hogy perzsa hadjárata alatt még a csatákba is vitt belőle, majd Rómába visszatérve is hozott magával a termesztéshez. Napjainkra már közel 1000 fajta cseresznye létezik szerte a világban, különböző színnel, mérettel, ízzel. Ami azonban mindegyik fajtájú cseresznyére igaz, hogy érdemes belőle minél többet enni, pláne most, amikor indul a szezon! Hogy miért? Az Európai Friss Kalandok programnak 9+1 jó érve van!

Nyári hőségben igazi szomjoltó

A cseresznye 78-82%-a víz, ezért az egyik legjobb szomjoltó a nyári hőségben. De vigyázzunk, az édesebb fajták szénhidráttartalma magas lehet!

Fokozza a szervezet védekezőképességét

A cseresznye A-, B1-, B2-, B6- és C-vitaminban egyaránt gazdag. Ezek a vitaminok erősítik az immunrendszert, ellenállóbbá teszik a szervezetet, és gyulladásgátló, fájdalomcsillapító hatással is bírnak.

Súlyos betegségeket előzhetünk meg vele

Antioxidáns-tartalmának köszönhetően a cseresznye csökkenti a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát, és hatékony lehet az érelmeszesedés ellen is.

Felveszi a harcot az öregedéssel szemben

A cseresznyében található bioflavonoidok elbontják a kötőszövetet károsító enzimeket, ezáltal lassítják az öregedést, és segítik megóvni a bőr feszességét, üdeségét.

Segít, ha nem alszunk jól

A magas melatonin (alvási ciklust irányító hormon) tartalma miatt a cseresznye rendszeres fogyasztása hatékony az álmatlanság ellen, és elősegítheti a pihentető alvást.

Edzés után is jól jöhet

A cseresznyében található kálium biztosítja az izmok zavartalan működését, segít megelőzni az izomgörcsöket, és csökkenti az edzés, rendszeres sportolás utáni izomfájdalmat. Emellett ízületi megbetegedések megelőzésére és a reuma enyhítésére is hatásos.

Természetes hormonszabályozó

Rendszeres cseresznyefogyasztással pozitív irányba módosíthatjuk testünk hormontermelését, és helyreállíthatjuk hormonegyensúlyt.

A magja és a szára is felhasználható

A cseresznyeszárból tisztító, vízhajtó, méregtelenítő tea készíthető, amely jótékonyan hat a tüdőre és a gyomorra. Magja összetörve fogyasztható, erősíti a szívizomzatot.

Egyszerűen boldoggá tesz

A cseresznye vitamin- és nyomelemtartalmának hála természetes módon növeli az energiaszintünket, emellett javítja a hangulatunkat.

+1 érv a cseresznye mellett: a gyerekek is imádják

A cseresznye játékos és mókás, hiszen a maggal célba lövés igazi fiús játék, a lányok számára pedig kihagyhatatlan a cseresznye fülbevalók próbálgatása. Ha a gyerekeket szeretnénk rávenni a gyümölcsfogyasztásra, akkor a cseresznye az egyik legjobb választás.

Azt, hogy a zöldségek, gyümölcsök fogyasztására egészségünk megőrzéséhez szükségünk van, világszerte egyre több kutatás bizonyítja. A WHO szerint naponta legalább 400 grammot kellene fogyasztanunk belőlük fejenként. Magyarországon átlagosan 260 grammot eszünk zöldségből és gyümölcsből, amely sajnos elég rossznak számít az uniós országok között. A gyermekes családok és a fiatalok között ez a mennyiség még kisebb, ez különösen aggasztó. Az Európai Friss Kalandok program – amely a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Európai Unió együttműködésében valósul meg – ezen szeretne változtatni. Ennek érdekében igyekszik megismertetni a gyermekeket és a fiatalokat a zöldségek, gyümölcsök „szuper erejével”, jótékony hatásaival, a szülőknek pedig konkrét tippekkel, gyakorlati tanácsokkal és Wolf András séf izgalmas receptjeivel nyújt támogatást.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.