Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: Agricolae/St. Marc

Megérkezett Japánba a szatmári szilvás péksütemény

A fanyar íz különlegesnek számít a szigetországban
2021. június 8.

A napokban a japánok új ízeket kóstolhatnak saját hazájukban, ugyanis forgalomba került a magyar csokis-szatmári szilvás croissant. A péksütemény mellett később az üveges lekvárokat is megvásárolhatják majd, sőt idővel a magyar meggybefőtt is a boltok polcaira kerülhet.

Már kapható Japánban a magyar szatmári szilvalekvárral töltött péksütemény, egyelőre a japán tulajdonú St. Marc kávéházlánc 400 üzletében lehet országszerte hozzájutni a finomsághoz. A croissant a japánok számára igazi kuriózumnak számít, eddig ugyanis nem volt még csak hasonló termék sem a piacon, sőt a lekvárt egyáltalán nem is ismerik az országban.
A japán sütemények a nálunk megszokottabbaknál is édesebbek, a leveles tésztába töltött csokival kevert szatmári szilvalekváros töltelék édeskés, fanyar íze ezért szokatlan a szigetország lakóinak.
A japánok számára az sem titok, hogy honnan származik a töltelék, ugyanis a péksüteményt hirdető táblákra a magyar zászló is felkerült. Ezt egy nap akár 230 ezer ember is láthatja a forgalmas kávézókban.


Kiállításból jött az ötlet
Agricolae Kft. még 2019-ben vett részt a Foodex Japán élelmiszeripari kiállításon, ahol a japánok megismerkedhettek a magyar ízekkel. Ezután egy több mint egyéves tárgyalássorozat következett, majd a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség szervezésében népszerűsítették a magyar alapanyagokból készült ételeket. Egy magyar séf is kiutazott Japánba, ahol különböző ételeket készített hazai alapanyagokból.
Ezeknek a bemutatóknak a során választotta ki a St. Marc kávéházlánc, többek között a szilvalekvárt, mely a cég zászlóshajójának számító „Choco-Cro” csokoládés croissant mennyei ízével egyesülhet. „Ezúton szeretnénk megköszönni a St. Marc kávéházláncnak a bizalmat és a befektetett energiát, mellyel a terméket népszerűsítik” – mondta Biró Csaba az Agricolae Kft. tulajdonos-ügyvezetője. „Sokat segített a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség japán irodája is, akik kóstoltatók szervezésével népszerűsítették a terméket” – jegyezte meg.

A szilvalekvárnál nem állnak meg
Bár a különleges croissant-t első körben május 20-tól július végéig kóstolhatják meg a japánok, később a boltok polcain is megjelenhetnek majd magyar termékek.
„Szeretnénk az ázsiai jelenlétünket erősíteni, ezért több termékkel is próbálunk bekerülni a piacra. A Foodexen több céggel is megismerkedtünk, de a pandémia miatt megszakadt a kapcsolat, így most kezdtünk el újra tárgyalni. Velük még konkrét megállapodást nem kötöttünk. Később szeretnénk Ázsia más országaiba is terjeszkedni a termékeinkkel” – mondta Jámbor László, az Agricolae Kft. külkereskedelmi munkatársa.
A croissant-ba sütött szilvalekváron kívül még a 315 milliliteres üveges szilvából is szállítottak ki a szigetországba, amit a péksüteményhez hasonlóan a St. Marc kávéház az üzleteiben szeretne árusítani.
Egyelőre kérdéses, hogy mekkora lesz a termék sikere, de ha a japánok megszeretik a szilvalekvárt, akkor a jövőben akár havi 20 tonnával is exportálhatnak a lekvárból. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Japánba exportálják a szatmári szilvalekvárt

Japánba exportálják a szatmári szilvalekvárt

Ez a hazai lekvár lesz az első, amit japánok kóstolhatnak.
A talajban rejlik a szatmári szilva titka

A talajban rejlik a szatmári szilva titka

Magyar Termék védjegyet kapott az egyedi technológiával készülő lekvár. Cikkünkben receptet is mutatunk!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.