Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Kurkumával az egészségért – lássuk, mi mindenre jó a csodás aranysárga fűszer

2019. szeptember 27.

Az indiai konyha alapfűszere szerencsére ma már nálunk sem hat egzotikusnak: egyre többen és többféle ételhez használják az intenzív színű és ízű kurkumát. A növény szép sárgás árnyalatát adó anyag, a kurkumin hatásosságát számos kutatás bizonyította, szinte azt is mondhatjuk: általános csodaszerről van szó. Mutatjuk a 8 legfontosabb pozitív élettani hatását. 

 

1. Antioxidáns 

A kurkumin fontos szerepet kap a sejtek biokémiai folyamataiban, működési elve hasonlít a flavonoidokhoz. 

 

2. Segíti az emésztést 

Bár sokan úgy gondolják, hogy pont a fűszeres ételek okozzák a rosszulléteiket, ettől a fűszertől azonban nem kell félni! Bélgörcsök, rossz emésztés és gyomorfájdalom- és gyulladás ellen egyaránt bizonyított a hatásossága. 

 

3. Puffadás ellen is bevethető 

Maradjunk még a gyomornál! A puffadás sokak életét megnehezíti – akár napi szinten. Gyakori panaszok esetén érdemes természetes szerekkel próbálkozni, például kurkumával. 

 

4. Jót tesz a bőrnek 

Fokozza a kollagén-termelést, ezért bőrfiatalító hatású, és mivel erős vértisztító képességgel is bír, pattanásos arcbőrre szintén gyógyír lehet. Sőt támogatja, felgyorsítja a sebgyógyulást. Ép bőrfelületen, lemosásra külsőleg is használható, de nyílt sebbe ne kerüljön. 

 

5. Felveszi a harcot a daganatos megbetegedéssekkel szemben 

Antioxidáns tulajdonságainak köszönhetően a megelőzésben és a kiegészítő terápiában is szerepet játszik. 

 

6. Támogatja az immunrendszert 

Antibakteriális csodaszer vírusölő képességgel, így a téli időszakban érdemes minél többet fogyasztani belőle. 

 

7. Vízhajtó 

Serkenti a veseműködést, vízhajtó hatással bír. 

 

8. Cukor és koleszterin

Hatékonyan képes szabályozni a szervezet vércukorszintjét, illetve a magas koleszterinszint csökkentésében is fontos szerepet játszik. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.