Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Kávé, szalonna és grépfrútlé? Egyáltalán nem mindegy, mit reggelizel

2021. március 21.

Vannak, akiknek a reggeli a kedvenc étkezése, másoknak szinte nyűg „hajnalban” legyűrni pár falatot. Pedig vétek kihagyni a napindító étkezést, ám emellett az sem mindegy, mit, mikor és hogyan eszünk. 

 

1. Ne hagyd ki! 

Ha nem reggelizünk, az még a súlyunkra is rossz hatással lehet. Egy kutatás szerint azok, akik bőségesebb reggelit fogyasztottak egy nagyobb vacsora helyett, a nap folyamán kétszer annyi kalóriát égettek el ugyanazzal a tevékenységgel, mint azok, akik nem – vagy épp egy falatot –  reggeliznek. Egy másik megfigyelés szerint a bőségesebb reggeli csökkenti a vércukor- és inzulinszintet, és a kalóriadús reggelit fogyasztók kevésbé kívánnak meg napközben édességeket.

 

2. A bacon fogyasztása növeli a vastagbélrák kockázatát

Egy tanulmány szerint napi egy csík bacon (25 g) elfogyasztása akár 20%-kal növelheti a vastagbélrák kialakulásának kockázatát. A kutatás félmillió 40 és 69 év közötti brit állampolgár részvételével zajlott.

 

3. A reggelizőitalok növelhetik a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának a kockázatát

Egy 2019-es tanulmány szerint már napi 1-2 dl 100%-os gyümölcslé fogyasztása is növelheti a cukorbetegség kialakulásának a kockázatát. Jó alternatíva lehet a gyümölcslé lecserélése friss gyümölcsre, hiszen ez utóbbi a cukor mellett emésztést segítő rostokat is tartalmaz.

 

4. A grépfrútlé nem ajánlott gyógyszeres kezelés alatt

A grépfrút befolyásolhatja a véráramba kerülő gyógyszer mennyiségét, elfogyasztásával egész pontosan több gyógyszer jut a vérbe. Különösen gyakran jelentkezik ez a koleszterin- és vérnyomás-szabályozó gyógyszerek szedése esetén.

 

5. A túl korán elfogyasztott kávé bezavarhat a vércukorszintünk szabályozásába

Az éhgyomorra elfogyasztott feketekávé növeli a cukor- és szívbetegség kialakulásának a kockázatát. Igyuk meg inkább reggeli után az első kávénkat.

 

Forrás: Eat This, Not That!

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.