Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Hogyan készítsünk egyéjszakás zabkását?

2021. január 16.

Az este bekészített zabkása egészséges, gyors és egyszerű reggeli alternatíva, nem csoda, hogy pár éve szinte végigsöpört a netes receptoldalakon. A képlet egyszerű: csak megtöltjük a kis befőttes vagy csatos üvegünket zabpehellyel, adunk hozzá tejet vagy vizet, joghurtot, és éjszakára betesszük a hűtőbe, hogy jól megszívja magát. Több napra való reggelit is elkészíthetünk egyszerre, vagy elvihetünk magunkkal egyet ebédre. A különböző feltétekkel, például olajos magvakkal és gyümölcsökkel könnyen változatossá tehetjük a kásáinkat, vagy ha szeretnénk, felturbózhatjuk joghurttal, kakaóporral, fűszerekkel (fahéjjal, vaníliával) és mogyoróvajjal. Az egészben pedig az a legjobb, hogy még egészséges is, hiszen a zab tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal és rostokkal. Lássuk a lépéseket! 

 

1. Készítsük elő reggelinket

Egy adaghoz számoljunk 5 evőkanál zabpelyhet! Adjunk hozzá 2 teáskanál chiamagot, és keverjük össze kb. 1,5 dl tejjel, növényi tejjel vagy vízzel. Tegyük csatos üvegbe, és kanalazzunk rá 1-1,5 dl tetszőleges joghurtot. Készíthetünk nagyobb mennyiséget is, a bekevert kása kb. 3 napig áll el a hűtőben.

 

2. Feltétek

Elő a kreativitással! Édes vagy sós, csak rajtunk múlik. Amint a zab eleget ázott, nyissuk ki az edényünket, és adjuk hozzá a feltéteket. Belekeverhetünk mogyoróvajat, ricottát, juharszirupot, mézet, cukrot, őrölt fahéjat vagy akár őrölt kardamomot is. A tetejére kerülhet mazsola, aszalt gyümölcs, szeletelt banán, áfonya, málna, datolya és füge, valamint olajos magvak vagy kókuszpehely.

 

Forrás: Eating Well

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.