Ha kevesebb a pénzed, olcsóbb sört veszel? Így hat az infláció a szeszfogyasztásra
2022. August 10.Az egyre erősödő infláció kapcsán jogos kérdés: ha csak egy ezres van az ember pénztárcájában, vajon két drágább, vagy három olcsóbb sört vesz a szupermarketben? Minden jel arra mutat, hogy a prémium sörök továbbra is kelendőek, vagyis a többség nem vált szerényebb termékekre.
A Forbes a napokban arról írt, hogy sem a 2008-as világválság, se a covid-válság nem látszott meg a szeszgyártó óriások büdzséjén: úgy tűnik, az emberek a pián nem spórolnak. Míg margarinból, sajtból vagy szalámiból a többség könnyedén vált a gazdaságosabb saját márkás termékekre, szinte senki sem köt kompromisszumot, ha sörről – vagy akár borról – van szó.
Érdekes statisztika az is, hogy az olyan prémium sörgyárak, mint a Molson Coors, a Heineken vagy az AB InBev továbbra is hasonló számokkal dicsekedhetnek, mint a válság indukálta infláció előtt – osztja meg a statisztikát a FoodDive. Olaszországban a söreladás 2022 első félévében nem csak elérte, de meg is haladta a pandémia előtti szintet, vagyis úgy tűnik, semmi sem árt ennek a szektornak, a jó sörre mindig is igény lesz.
Noha ez most még a prémium sörök tekintetében így van, a helyzet a rezsiköltségek további növekedésével még változhat – erre pedig felkészültek a söróriások is. Több nagy márka is úgy tervezi, hogy a prémium kategóriás söreik mellett hamarosan új, olcsóbb söröket is bevezetnek majd a piacra.
Mitől lesz igazán finom a sör? Elsőre nem is gondolnánk: a jó víz elengedhetetlen