Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
A kép illusztráció

Ezt iktassuk ki először, ha fogyni szeretnénk

Ezúttal ne egy ételre gondoljunk!
2017. június 22.

Azt hinnénk, hogy a késő esti csokoládézás, vagy a heti egy hamburger akadályoz meg minket az álomalak elérésében. Karen Ansel dietetikus viszont rámutat, hogy az italok a súlyvesztés fő ellenségei, hiszen ezekből kerül a szervezetünkbe a legtöbb cukor. A hozzáadott cukrot pedig mindenképp kerülni kell, hiszen feldolgozott, továbbá nem tartalmaz értékes tápanyagot.

Ansel szerint egy átlagos ember kalóriabevitelének 13%-a hozzáadott cukor – a maximum érték pedig 10% kéne, hogy legyen. Kutatások pedig igazolták, hogy a cukros italok (puncsok, szénsavas üdítők) hozzákapcsolhatóak a súlygyarapodáshoz és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásához.

Nehéz elhinni, hogy az italok kerülendőbbek, mint az ételek, de pont ez a gondolkodás teszi a cukros üdítőket veszélyessé, hiszen inkább evéskor gondolunk arra, hogy az adott falat mennyi kalória, és miket tartalmaz. „Az agyunk hamarabb észleli, ha megettünk 300 kalóriányi fagyit, mint amikor megittunk ugyanennyi kalóriát tartalmazó turmixot.”– magyarázza Ansel.

A szakértő tanácsa: Figyeljünk a címkékre.

Ami adagonként 8 grammnál több hozzáadott cukrot tartalmaz, azt inkább ne tegyük a kosarunkba. (Néhány dobozos kóla adagonként akár 35 g hozzáadott cukrot is tartalmaz.)

A jó hír viszont, hogy megtarthatjuk a délutáni csokoládézást – de a kólától vegyünk búcsút.

forrás: businessinsider.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az 5 legjobb reggeli, ha fogyni szeretnénk

Az 5 legjobb reggeli, ha fogyni szeretnénk

Fontos tudnunk, hogy a reggeli kulcsfontosságú a fogyókúránk szempontjából.

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.