Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

7 étkezési szabály a lapos hasért

A kockák nem csak a kondiban épülnek, hanem a konyhában is.
2018. június 20.

A kockás has titka, hogy mit eszünk, és hogyan. Vagyis ezt állítja Cass Hines, fitnesz influencer egy nemrég közzé tett Instagram-posztjában. Az ausztrál nő két képet rakott egymás mellé: a régi alakját és azt, ahogy jelenleg kinéz (kockás, feszes hassal).

„Néha azon gondolkodom, hogy nem azon van a hangsúly, hogy mit eszünk, hanem azon, hogy mennyit, valamint az étkezések időpontjai.” – írja a poszt alatt. Ezután kiemeli, hogy most egészségesebben étkezik, mint korábban, de szerinte az adagok is sokat számítanak.

Sometimes I think its less about what you eat, and more about how much you eat as well as the timing of your meals. . . The food I was consuming on the left admittedly, wasn’t as healthy as it should have been but the bigger problem was my portion sizes. . . I was brought up to finish everything on my plate and I wasn’t allowed to leave the table until I did. Who else can relate? I also tend to pick at anything my 4yo leaves behind on her plate, so these two scenarios combined, can turn into a massive case of overconsumption ? Before I know it, I’ve consumed half or more of her meal before I’ve begun having my own. . . We recently took a 5 day child-free break, and it was just enough time for me to realise that I had started to slip back into that mindless eating pattern. Being just the two of us away, we found ourselves consistently having 3 meals a day, a large breakfast, a medium lunch and a small dinner and we both felt fantastic for it. Since we’ve been back, I’ve been making a conscious effort to bypass the leftover scraps, and be mindful of my portion sizes again, particularly those from midday onwards. I focus on portion control because I truly believe we can and should have everything in moderation. I’m still able to eat the treats I want, but within reason, so watching my portions remains my big focus. . . How I plan to avoid overeating this Winter… . . 1️⃣ Always sit down at meal times.. the car is no exception. 2️⃣ Eat with no distraction which includes having the TV on, reading a book, newspaper, phone etc. 3️⃣ Always try and eat with family or others. 4️⃣ Fill a small side plate with food, rather than a large dinner plate for lunch and dinner. 5️⃣ Consume a big glass of water prior to each meal. 6️⃣ My 4yo’s snacks and meals are not an option. 7️⃣ Take my time with every mouthful at every meal. . . If anyone else has any other tips, feel free to comment below.

A post shared by Cass (@cass.fit.healthy) on

Casst gyerekkorában úgy nevelték, hogy mindent meg kell ennie, ami a tányéron van, így túlevés alakult ki nála. Ezt csak súlyosbította, hogy felnőtt korában a kislánya által hagyott maradékot is mind ő ette meg. Akkor fordult nagyot vele a világ, mikor a párjával a gyerekektől távol töltöttek néhány napot. Ekkor kezdték el együtt átgondolni az étrendjüket, és olyan jól érezték magukat, hogy az új szokásokat beépítették a mindennapjaikba.

Az alapelv a napi háromszori étkezés: egy bőséges reggeli, egy elégséges ebéd, és egy visszafogott vacsora. Emellé még felállítottak további 7 szabályt.

1.Mindig ülj le, ha étkezel… a kocsi sem kivétel.

2.Ne vonja el semmi a figyelmed, amikor étkezel. Nincs TV, olvasás, telefonozás.

3.Mindig igyekezz társaságban enni – legyen ez a család, vagy kollégák.

4.Ebédre és vacsorára egy kistányérnyi ételt egyél.

5.Minden étkezés előtt igyál meg egy nagy pohár vizet.

6.A gyerek étele nem a miénk.

7.Szánj időt minden falatra az étkezésekkor.

Cass posztja fontos figyelmeztetés, hogy az edzés – bár fontos – önmagában nem eredményez egészséges életmódot. Ha eredményeket akarunk látni, arra is figyelnünk kell, mit viszünk be a szervezetünkbe, nem csak arra, hogyan dolgoztatjuk a testünket. „Eszek finomságokat is, de ügyelek arra, miből mennyit fogyasztok.”

via: Delish

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

5 edzésforma, melyek segítenek leadni az utolsó kilókat is

5 edzésforma, melyek segítenek leadni az utolsó kilókat is

5 nő beszél arról, mely mozgásformák segítettek nekik az álomalakjuk elérésében
Nem az edzés a leghatásosabb mód a fogyásra

Nem az edzés a leghatásosabb mód a fogyásra

Hanem? A Business Insider szakértője szerint másra kell figyelni
Igaz az, hogy az edzés fiatalon tart?

Igaz az, hogy az edzés fiatalon tart?

A tudomány vajon alátámasztja?

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?