Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
A kép illusztráció

12 módszer a fogyáshoz, amelyek sokkal jobbak, mint a kalóriaszámolgatás

Felejtsük el a matekot
2017. március 24.

Rengetegszer halljuk, de mégsem elégszer: hagyjunk fel a kalóriaszámlálással.

Felejtsük el mindörökre a kalóriamatekozást – csak nehezíti a dolgunkat és teljesen megszállottá tesz bennünket. Plusz nagyon bosszantó tud lenni, ha nem megy le egy árva kiló sem. Íme 12 másik módszer, amelyek sokkal jobbak, mint a számolgatás.

1.Házi ételek: Nem csak a tested, de a pénztárcád is hálás lesz. Persze, sokkal időigényesebb, de így pontosan tudjuk, mi kerül az ételeinkbe, majd a szervezetünkbe. Egyes éttermek gyakran túlsózzák, túlcukrozzák ételeiket, valamint nem veszik figyelembe a felszolgált adagok nagyságát sem.

2. Étkezzünk tudatosan: Ismerős kifejezés a ’mindfullness’? Ha nem, sürgősen ismerkedjünk meg vele. Együnk nyugodt körülmények között (ne a TV, laptop előtt, fontos papírmunka közben), ne zavarjon minket semmi és csak az étkezésre koncentráljunk. Ezzel könnyen elkerülhetjük a túlevést. Az étkezés legyen kellemes, stresszmentes cselekvés (erről bővebben később)

3. Tankoljunk fel fehérjével: Három okunk is van erre. A fehérje csökkenti az étvágyat, növeli a zsírégetést és elősegíti az izomnövekedést. Azt se felejtsük el, hogy a protein nem csak húsból nyerhető ki – rengeteg mindenben megtalálható.

4. Engedjük meg a nasizást: Ha napközben kis adagokban egészséges snackeket fogyasztunk, kevéssé leszünk falánkak a nagyobb étkezésekkor.

5. Csökkentsük a cukros italokat: Sokunk a sütiket, a sültkrumplit és a chipseket okoljuk a fennragadó dekákért, és sokszor elsiklunk az üdítők (igen magas) cukortartalma felett. Minimalizáljuk a szénsavas italok (a diétásakat is) a kávékülönlegességek és az alkohol bevitelét.

6. Kisebb tányérok: Egy kis optikai csalás nem árthat. Kisebb tányérról a szokásos adagot az agyunk nagyobbnak érzékeli.

7. Víz, víz, víz!: A folyamatos folyadékbevitel az egyik legjobb (és legkönnyebb) dolog, amit a szervezetünkkel tehetünk. Amellett, hogy a bőrünket tisztán és az energiaszintünket magasan tartja, a hidratáltság segíti az anyagcserét, teltségérzetet biztosít.

8. Türelem: Róma sem egy nap alatt épült, a kilók sem olvadnak le azonnal egy saláta után. Valakinek könnyebben megy, valakinek nehezebben, de ne adjuk fel, ha egy hét után még nem került le rólunk az a 3 kiló.

9. Az étel nem ellenség: Ez kiveszi az élvezetet az étkezésből, és ne ez legyen a cél. Ne címkézzük fel az ételeket „jó” és „elkerülendő” jelzőkkel, inkább engedjük meg magunknak, hogy azt együk, amit szeretnénk – csak tartsunk mértéket.

10. Ne az étellel jutalmazzuk magunkat: Egymás után három nap ellátogattunk a konditerembe? Szép munka. De nem pont egy óriáspizzával kell ünnepelni. Inkább ugorjunk el egy manikűrre, vagy vegyünk egy jó könyvet – ezek is elég jó jutalmak.

11. Alvás: A nem megfelelő mennyiségű és minőségű alvás fogyási terveinket könnyen keresztbe húzhatja. A Journal of Nursing Scholarship egyik tanulmánya kimutatta, hogy az alváshiány növeli az éhséget, és súlygyarapodáshoz vezethet, hiszen a hormonok (ghrelin és leptin) szintjére is hatással van.

12. Olvassuk el a címkéket: Csak a kalóriákat kell figyelmen kívül hagyni, a tápanyag-információkat nem.

 

forrás: businessinsider.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az 5 legjobb reggeli, ha fogyni szeretnénk

Az 5 legjobb reggeli, ha fogyni szeretnénk

Fontos tudnunk, hogy a reggeli kulcsfontosságú a fogyókúránk szempontjából.
5 egészséges, késő esti snack

5 egészséges, késő esti snack

Arra az esetre, ha muszáj...
12 sós nassolnivaló, amiből akkor is ehetünk, ha fogyókúrázunk

12 sós nassolnivaló, amiből akkor is ehetünk, ha fogyókúrázunk

Avagy: táplálkozási tanácsadók által támogatott snackek diétázóknak.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!