Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Ezért ne kávézzunk éhgyomorra

2019. augusztus 6.

Sokan vagyunk, akiknek a reggele a kávéfőző bekapcsolásával indul. Komótosan elkortyoljuk a frissen lefőzött, gőzölgő feketénket, és rögtön szebbnek látjuk a világot. Ismerős helyzet? Rossz hír azonban az éhgyomri kávézóknak, hogy bár az italnak számtalan pozitív élettani hatása van, üres hassal semmiképpen sem ajánlott a fogyasztása.

 

A reggeli előtti kávé növelheti a kortizolszintet a szervezetünkben. A kortizol az anyagcserénket, az immunrendszerünket és a stresszreakciónkat szabályozó hormon, természetes termelődése ébredés után kezdődik. Ha a folyamatra még „rákávézunk”, sok lesz a jóból, hiszen így az ital hatására nagyobbá válik a szervezetünket érő stresszhatás. A kávé tehát növeli a hangulatingadozások kockázatát, valamint hosszú távon több más negatív hatása is lehet. 

 

A kávé egyik legalapvetőbb tulajdonsága, hogy stimulálja a gyomorsav előállítását, savasabb közeget hoz létre a szervezetünkben. Ez a savas környezet pedig könnyen gyomorégéshez vezethet, hosszabb távon pedig szerepe lehet a gyomorfekély kialakulásában. A túl sok kávé okozhat még remegést, hangulatingadozásokat, illetve a hirtelen abbahagyása akár elvonási tünetekkel is járhat. Több tanulmány arról is beszámol, hogy nagy mennyiségben fogyasztva az arra hajlamosaknál pánikrohamokhoz hasonló tüneteket is produkálhat.

 

Végeredményben a kávé nem káros, de ne igyuk éhgyomorra, és szorítkozzunk napi 3-4 csészére. A szervezetünk úgyis tudatni fogja velünk, ha túl sokat fogyasztottunk belőle. 

 

Forrás: Reader’s Digest

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!