Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ez történik, ha túl sok fehérjét fogyasztunk

Kiderült, hogy kellemetlen következményei lehetnek
2017. március 18.

Mérjük meg a súlyunkat, szorozzuk be ezt a számot 0,8-del. A kapott eredmény azt mutatja, hány gramm fehérjét kell fogyasztanunk egy nap. Nem célravezető ennél többet fogyasztani belőle.

Tanulmányok kimutatták, hogy a túlzott proteinfogyasztás dehidratációhoz vezethet. A megemésztett fehérje egy karbamid-nitrogén nevű mellékterméket eredményez, a szervezetünk pedig folyadékot használ ennek eltávolítására. Ha nem iszunk ilyenkor elég vizet, kiszáradhatunk.

Ha extra fehérjét adunk az étrendünkhöz, azzal extra kalóriákat is beviszünk. Nem számít, hogy az extra kalóriák fehérjéből, szénhidrátból vagy zsírból származnak, ha túlesszük magunkat, a testünk a felesleget zsírként raktározza.

Az elfogyasztott fehérje továbbá savat juttat a vérünkbe, a szervezetünk pedig kalciumot használ ezen savasság semlegesítésére. Korai tanulmányok úgy vélik, túl sok protein fogyasztása a csontokból vonja ki a kalciumot.

Ha ilyen rossz a sok fehérje, miért javasolják többen, hogy adjuk a diétánkhoz? „Az emberek azt hiszik, az étel egészségesebb, ha több fehérjét tartalmaz” – állítja Lisa Sasson, táplálkozási klinikai adjunktus. Ne dőljünk be a reklámoknak. Inkább szerezzük a megfelelő mennyiségű proteint minél természetesebb forrásból.

 

forrás: businessinsider.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Anyagcsere-gyorsító élelmiszer

Anyagcsere-gyorsító élelmiszer

Egy új tanulmány kimutatta, milyen típusú élelmiszerek hatnak a legjobban az anyagcserére
5 vitamindús, citrusos étel

5 vitamindús, citrusos étel

A február ugyan most enyhe, de a tavasz még messze van. A hazai, friss gyümölcsök jó ideig váratnak még magukra. Használjuk tehát még bátran a melegebb égövből származó citrusokat. Arra az esetre, ha már nagyon unnánk őket, mi most összegyűjtöttünk öt változatos receptet.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.