Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

A makadámdió nem a fogyás barátja

Persze, a magvak és diófélék egészségesebbek, mint a chipsek és a gumicukrok, de nem feltétlenül előnyös mindegyikük.
2018. július 27.

Gyakori diéta tipp, hogy az uzsinkat magvakból, gyümölcsökből állítsuk össze. A magok és a diófélék egészséges zsírokban, valamint fehérjében gazdagok, így megfelelő teltségérzetet biztosítanak két étkezés között. Vannak viszont egészségesebb és kevésbé ajánlott magvak.

A pisztáciából például 50 szem, mandulából pedig 23 szem csak 160 kalória, míg a makadámdióból már 10 szem 200 kalóriát ad. Így pont a kalóriasűrűsége miatt nem épp a leginkább diétabarát dióféle. Emellett érdemes azt is megjegyezni, hogy bármely magból könnyű túl sokat fogyasztani – pont azért, mert picik, és észre sem vesszük, hogy már egy csomaggal becsipegettünk.

Minden mag könnyen beépíthető az egészséges étrendbe, de nagyon kell figyelnünk a mértékre. Ha sokat fogyasztunk belőlük, az előnyeiket nem megsokszorozva kapjuk, hanem hátrányokat tapasztalhatunk (pl.: pattanásosodás, túlevés okozta hasfájás).

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Okos magvak

Okos magvak

Most, hogy a quinoát már több szólamban is tudjuk, jöhet a refrén: a hajdina és az amarant is megér egy kis gyakorlást.
Valóban támogatja a fogyást a zöld tea?

Valóban támogatja a fogyást a zöld tea?

Egy táplálkozási tanácsadó most pontot tesz az ügy végére.
Új diéta a láthatáron: keto cycling

Új diéta a láthatáron: keto cycling

A keto étrend egy könnyített, sokkal jobban tartható változata jelent meg nemrég.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.