Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Anyagcsere-gyorsító élelmiszer

Egy új tanulmány kimutatta, milyen típusú élelmiszerek hatnak a legjobban az anyagcserére
2017. március 10.

Helyesen táplálkozunk, mellette rendszeresen edzünk, mégis gondban vagyunk a súlyvesztéssel, de ha mégis sikerül megszabadulni egy-két felesleges kilótól, az hamar visszajön.

Ez a mondat sokunkra igaz lehet. 

Az Egyesült Államokbeli Tufts University legfrissebb kísérletében az alanyok felének teljes kiőrlésű élelmiszerekben gazdag étrendet írtak elő (pl.: teljes kiőrlésű kenyér és tészta). A csoport másik részénél ezeket a teljes kiőrlésű hozzávalókat finomított szénhidrátokra (fehér rizs, fehér kenyér) cserélték. Azon alanyok, akik az első csoportba tartoztak, átlagosan 100 kalóriával többet égettek el naponta, a bevitt extra rostnak köszönhetően.

A gyorsabb anyagcsere kulcsa tehát a teljes kiőrlésű ételekben keresendő.

Ez azt jelenti, hogy mindenből minden nap teljes kiőrlésű verziót kell választanunk? Nem feltétlenül. De a fehér rizst nyugodtan helyettesíthetjük barna rizzsel.

 

forrás: purewow.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

9 élelmiszer, amelyeknek nincs lejárati dátuma

9 élelmiszer, amelyeknek nincs lejárati dátuma

Velük hosszú távra tervezhetünk
Ezt a 4 élelmiszert fogyasszuk hetente

Ezt a 4 élelmiszert fogyasszuk hetente

Így együnk finomat is, egészségeset is télen

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?