Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Életmódváltás ősszel – hogyan adjuk le a nyáron felszedett felesleget?

2019. október 10.

Itt van az új évszak, amely számos motivációt nyújt, hogy megszabaduljunk a nyáron felszedett kilóktól. Ebben az időszakban visszatér a rend az emberek, családok életébe, és a kánikula is megszűnik, így könnyebben rávehetjük magunkat, hogy akár a szabadban, a gyönyörű, színes fákkal tarkított természetben mozogjunk, és felkészítsük szervezetünket a hosszú, hideg télre

Mudra Ágnes, az Infrasalon tulajdonosa, többszörös magyar és német bajnok, világbajnoki ezüstérmes bodyfitness versenyző szerint fontos a harmónia életünk valamennyi területén, a kiegyensúlyozott táplálkozásra, illetve a megfelelő edzésre koncentrálva pedig könnyedén elérhetjük céljainkat.

 

Életmódváltás ősszel? Igen! 

Napi akár 30 perces mozgással, és egy kis odafigyeléssel a táplálkozás terén gyorsan eltűnnek a nyáron felszaladt kilók. A siker kulcsa a rendszeresség, mind az edzésben, mind az étkezésben. Ez az évszak tökéletes az életmódváltásra. Visszaáll a megszokott rutin az életünkbe, a nyaralások, fesztiválok véget érnek, az esti baráti összejövetelek, kerti partik a hidegebb idő és a korai sötétedés miatt is elmaradnak. Teljes gőzzel vetjük bele magunkat ismét a munkába, a gyerekeknek elkezdődik az óvoda, iskola, így sokkal könnyebben beiktatható a napirendbe a mozgás. 

Ne akarjunk mindent egyszerre és azonnal megváltoztatni, a drasztikus fordulatok elvehetik a kedvünket. Legkönnyebben a mozgást tudjuk becsempészni a mindennapokba. Kezdjünk el legalább heti háromszor edzeni. Válasszunk olyan sportot, amelyet szeretünk, örömet okoz, jó kedvvel csináljuk, így sokkal könnyebb lesz motiváltnak maradni. A táplálkozásunkból fokozatosan iktassuk ki a cukrot, a fehér lisztes ételeket és az alkoholt. Együnk rendszeresen, étkezzünk változatosan, és figyeljünk az adagok nagyságára is! Praktikus előre dobozolni a másnapi étkezéseket, így biztosan nem csábulunk el. Ami az elején nyűg, az nagyon hamar rutinná tud válni, csak akarni kell.

Ágnes hangsúlyozza, hogy az edzést fokozatosan kell beépíteni az életünkbe, így elkerülhetjük a sérüléseket, amelyek akár több hétre is kényszerpihenőre küldhetnek. Érdemes szakember segítségét kérni, tervet felállítani a mozgásban és az étrendben. Tanuljuk meg a gyakorlatok helyes kivitelezését, mert sokkal nehezebb a berögzült hibákat később kijavítani, sőt a hibák akár sérülésekhez is vezethetnek. 

 

Tartsuk fenn a motivációnkat – az apróbb sikerélmények visznek napról napra előre! 

Nincs olyan meleg már, így sokkal könnyebben szánjuk rá magunkat a mozgásra, és nem is tűnik annyira riasztónak egy kis izzadás. Nagyon fontos az elhatározás, ahogy szokták mondani, minden fejben dől el. Tűzzük ki a célt, ahhoz tervezzük meg az utat lépésről lépésre. Ha közbeiktatunk apróbb célokat, folyamatos lesz a sikerélmény, ez pedig segít motiváltnak maradni. Ágnes tapasztalata szerint nagyon sokat segít, ha fotózzuk az átalakulásunkat. Fontos, hogy a cél reális legyen, ne tűzzünk ki elérhetetlen vágyakat, túl nagy elvárásokat, amiket aztán nem tudunk teljesíteni. Ha csalódások érnek minket, hamar feladjuk az életmódváltást. Sajnos kitartás és akarat nélkül nem fog menni, az életmódváltás nem időszakos, hanem hosszú távú munka, amely remélhetőleg egy életre szól.

 

Étkezés ősszel 

Mindig érdemes idény szerint étkezni, építsünk be minél több őszi zöldséget és gyümölcsöt az étrendünkbe. Megerősítik az immunrendszert, felkészítik a szervezetet a hidegebb időre. Az antioxidáns hatással bíró sütőtök például hihetetlenül egészséges, hozzájárul a méregtelenítéshez, magas szerotonin tartalma révén segít a jókedvünk megtartásában, ráadásul nagyon kevés kalóriát tartalmaz. A gyümölcsök közül beérik az őszi alma, amely nem csak vitaminokkal és ásványi anyagokkal van tele, de rosttartalmának köszönhetően segít a fogyásban is.

 

Mit és hogyan sportoljunk?

Amíg tart az enyhe ősz, nyugodtan sportolhatunk, mozoghatunk a szabadban. A napsütés nem csupán a kedvünknek tesz jót, de erősíti az immunrendszert és a csontokat, hiszen hatására D3-vitamin képződik a szervezetben. A reggelek és esték viszont már hidegek, könnyű megfázni. Ezekre a napszakokra érdemes inkább valamilyen beltéri sportot választani, és ajánlott szaunázni is, hogy elkerüljük a megfázásos betegségeket. Vannak olyan csúcstechnológiás fitneszgépek, amelyekben az infraszauna, a nyirokmasszázs és a testedzés együttes hatása révén a nyáron felszedett kilóktól és a narancsbőrtől is gyorsan, hatékonyan megszabadulhatunk, valamint az intenzív izzadás következtében méregteleníthetjük is a szervezetünket. Hatásukra nő az állóképesség, javítják a vérkeringést, edzik az ereket, feszesebbé teszik a bőrt, késleltetik az öregedési folyamatokat és csökkentik a stresszt. Nem utolsó sorban tömegtől mentes, intim környezetben edzhetünk. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.