Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: Kifli.hu

2 éves a Kifli.hu – Mit tudtunk meg az online kereskedelemről?

A Kifli sajtótájékoztatóján a 2022-es tervekről és a karácsonyi szokásokról is szó esett
2021. December 16.

2019 decemberében indultak útjukra az első kiflis logóval ellátott autók, összesen 10 darab. Mindössze 4000 terméket vittek házhoz, 40 dolgozó segítségével. Most, pontosan két évvel később, az elérhető termékek közel háromszorosával, több mint tízszeres mennyiségű autóval és négyszer annyi kollégával ünnepli második születésnapját a legdinamikusabban fejlődő online kereskedő. Hogy melyik a mai napig leggyakrabban vásárolt termékük?

A Kifli.hu 2021. december 15-én Klekner Péter ügyvezetővel és a sajtó bevonásával tartotta második születésnapját, a járványhelyzetre való tekintettel online formátumban. Az ezidáig több mint 1,5 millió rendelést teljesítő Kifli.hu-nál továbbra is öt érték mentén határozzák meg versenyelőnyeiket: legyen tökéletes a rendelés, mindig a vásárlónak adnak igazat, szupergyors ügyfélszolgálattal álljanak rendelkezésre, kedves futárok szállítsanak ki és apró ajándékokkal tegyék még emelkedettebbé az élményt.

2021 év végére a növekedés a következő a számokban mérhető: immáron 9000 négyzetméteres raktárral bírnak, 130.000 vásárlóval, akik több mint 5000 naponta. Budapesten túl Velencén és a Balatonon is kiszállítanak, 200 autóval, 150 hazai termelő bevonásával. Impozáns a közel 14.000 termék, amely között 10% biotermék is megtalálható.

Mindez prognosztizálja a Kifli.hu jövőbeni elvárásait: 275%-kal kívánja növelni vásárlóinak számát, azaz 127.000-ről 350.000-re, valamint bevételét 211%-kal emelné, azaz 36 milliárdról 76 milliárdra.

Mi várható 2022-ben?

A további európai terjeszkedésen felül a hazai Kifli.hu már a teljes Balatonon tervezi a kiszállítást, további raktárakkal erősítene és a zöldülő terveit sem hagyja alább: raktáranként 300 elektromos autóval bővíti flottáját. Ambícióikat a kollégák elégedettségének növelésével támogatnák, valamint a vásárlók felé folyamatosan innováló rendszerrel. Ennek része a bővülő termékpaletta, amely többfunkciós tulajdonságokat is magában hordoz. Egyszerre szupermarket, ahol a lakossági termékek széles variációja elérhető, egyúttal piac, ahol a kistermelők egyedi portékáit is beszerezhetjük. Ezen felül pedig drogériaként, patikaként és delikát üzletként is remekel. Választékát nem csak új márkákkal bővíti, hanem a legkülönbözőbb étkezési igényekre is odafigyelve nyújt választási lehetőségeket.

No de melyik a legnépszerűbb termék? Természetesen a kifli!

Fotó: Kifli.hu

Kis karácsony vagy nagy karácsony? A Kifli utánajárt!

A Kifli.hu megbízásából négy országban, Magyarországon, Csehországban, Németországban és Ausztriában kérdezték a lakosságot az ünnepi vásárlási szokásokról. A reprezentatív online kérdőívet a Behavio készítette kvantitatív módszerrel, országonként minimum 1000 fős csoport tölötte ki, hazánkban összesen 1104 fő. A kérdőív eredményét Szabó Réka, Kereskedelmi igazgató ismertette a Kifli.hu kétéves szülinapja alkalmából rendezett online sajtótájékoztatón. A kutatásból megtudhatjuk, melyek itthon a legnépszerűbb ehető ajándékok, hogyan változtatott a pandémia vásárlási szokásainkon, és rávilágít arra, hogy mik a legfontosabb hozzávalók a boldog karácsonyhoz: családi összejövetelek, hagyományok és az elfogyasztott termékek frissessége!

„Az online élelmiszer-értékesítés egyik nagy előnye, hogy a friss, helyi és különleges élelmiszerek a vásárlók szélesebb köréhez jutnak el. A kisebb termelők számára ez lehetőséget ad a növekedésre és arra, hogy releváns partnerré váljanak saját területükön. Keressük a módját, hogy a kisebb és közepes méretű termelők és gazdálkodók is együttműködhessenek velünk. Számunkra ez a természetes módja annak, hogy támogassuk a helyi, autentikus élelmiszereket, amelyekért kiálltunk” – mondta Szabó Réka a Kifli.hu kereskedelmi igazgatója.

Mit jelent számunkra a karácsony?

A legtöbb ember, a kérdőív kitöltőinek 70%-a a karácsony kapcsán a családi összejövetelekre asszociál. Ezeknek része az is, hogy gyakran túl sokat eszünk, erre a válaszadók 24%-a gondolt, ugyanakkor csak 9%-uk köti össze ezt az ételpazarlással.

A vásárlási szempontok között első helyen a frissesség végzett (75%), de hasonlóan fontos, hogy közeli helyen szerezzük be az élelmiszert. A házhozszállítás 8% számára opció, és általánosságban véve a 65 év felettiekre jellemző a kizárólag offline vásárlás.

Ám a vásárlók 55%-a igyekszik a karácsonyi bevásárlást előre intézni, elkerülve ezzel a rohanást, a sorban állást és a kapkodást. Az emberek 46%-a ebben az időszakban egyébként több különlegességet és luxusterméket vásárol.

A pandémia megváltoztatta a vásárlási szokásokat?

Részben igen: az emberek 32%-a ritkábban vásárol, és több mint negyede gyakrabban vásárol online, akár ajándékot is. A 65 év felettiek 37%-a a vírushelyzet miatt ritkábban látogatja családját. Ez az adat hatással van a vásárlási kosarukra, amelynek része az ajándékozás, valamint a karácsonyi étkezéshez kötődő élelmiszerekre is.

Mit csinál a magyar karácsonykor?

Ezek után nem meglepő, hogy a legnépszerűbb hagyomány a süti készítés, a nők körében a 83%, míg a válaszadóknak összesen 76%-a él ezzel a tradícióval. A magyarok 3%-a egyáltalán nem ünnepli a karácsonyt.

Melyek a legnépszerűbb ehető ajándékok?

A válaszadók 91%-a szavazott arra, hogy adott már édességet ajándékképpen. A tea és a kávé (87%), az alkoholos italok (86%) szintén népszerű választások.

Mit mondanak a szomszédaink?

A kutatásban részt vevő három másik ország eredményei is érdekes megállapításokra vezettek. A csehek körében, hozzánk hasonlóan a legnépszerűbb karácsonyi hagyomány a süteménysütés (72%), míg az osztrákoknak már csak 49%-a él ezzel a tevékenységgel, Németországban pedig csak 44%. A két németajkú országban az első helyen a közös karácsonyi vacsora foglal helyet, míg a cseheknél és itthon ez a szokás csak második helyet érte el. Az ételek frissessége minden országban kimagasló szempont volt a kitöltők között. Cseh szomszédainkat a tömeg és a stresszes bevásárlás befolyásolja karácsony környékén, Ausztriában és Németországban pedig megpróbálják a lehető legtöbb terméket előre megvásárolni, és az akciós termékeket is gyakran keresik, míg nálunk az akció a legfontosabb, és az előre tervezés csak másodlagos. A legnépszerűbb ehető ajándékok a cseheknél a kévá és tea különlegességek, a többi piacon azonban az édességeké a főszerep. A pandémia MAgyarországon és Csehországban növelte meg leginkább az online kereskedelem szerepét, még Németországban és Ausztriában sokkal kevesebbet járnak el otthonról a kitöltők szórakozás céljából, vagy családjukat látogatni.

Ez is Kifli: 

Bővülnek a Kifli.hu szolgáltatásai: már gyógyszert is rendelhetsz

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!