Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Vége a húsvétnak, térjünk vissza a tudatos és egészséges (karantén)konyhához!

2020. április 13.

Mondanánk, hogy holnaptól visszatérünk a régi kerékvágásba, de ez sajnos közel sem igaz. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy ismét jönnek a hétköznapok a lassan megszokott új menetrend szerint: digitális oktatás, munka otthon, home office-ban vagy a munkahelyünkön, kijárási korlátozás és korlátozások a boltokban. Olyan tippeket gyűjtöttünk egy csokorba, amelyek segítenek visszarázódni a dolgos, de megszorításokkal teli hétköznapokba.

A kedd az új hétfő

Sokan bizony a kelleténél nagyobb adag sonkát, kalácsot vagy húsvéti sütit fogyasztottunk el, netán még alkoholból is több csúszott le a torkunkon. „Szerencsére” a húsvéti ünnep valójában 2 nap, ennyi kilengést pedig gyorsan rendbe lehet hozni. Térjünk vissza a 3 főétkezésre, napközben 1-1 egészséges snack belefér, ha éhesnek érezzük magunkat, de ne nassoljunk egész nap a számítógép előtt. Fogyasszunk sok energiamentes folyadékot, 1-1 léböjtnap vagy salátanap is kiválóan tehermentesíti a szervezetet. Kövessük a fokozatosság elvét!

Óvatosan a maradékokkal!

A maradék sonkát, tormát nehogy kidobjuk! Viszont ha odafigyelünk a bevitt kalóriákra, érdemes egészséges alapanyagokkal párosítani, feldúsítani. Egy könnyű, joghurtos-zöldséges salátában jó dolga lesz a maradék sonkának, a kalácsot pedig inkább csak reggel fogyasszuk. Érdemes jól átgondolni, hogy milyen ételből mennyi maradt, csoportosítani eltarthatóság szerint. Ezután nézzük meg, hogy mit kell hozzájuk frissen vásárolnunk a boltban. Írjuk össze, tudjuk le legalább egy hétre a vásárlást!

Búcsú az alkoholtól

Rendben, az ünnep az ünnep, de ne szokjunk hozzá a mindennapos iszogatáshoz! Ha maradt a húsvétra vásárolt (vagy házilag készített) tojáslikőrből, tegyük el a hűtőbe, és tartogassuk hétvégére. Nyugi, nem fog megromlani!

Mozogjunk!

Az ünnepi trakta után jól fog esni a mozgás. Ha forgalmas helyen élünk, és kertünk sincs, terítsük le nyugodtan a nappali közepére a tornaszőnyeget. Napi 30 perc átmozgató torna csodákra képes: felfrissít és hozzájárul az egészséges emésztéshez is. Szabadba menni továbbra sem tiltott, viszont csak akkor javasolt, ha a korlátozó intézkedéseket maximálisan be tudjuk tartani. Ne menjünk tömegbe, tartsuk a 1,5-2 méteres távolságot! Ha olyan környezetben élünk, ahol mindez megoldható, a szabadtéri futás, gyaloglás vagy séta remek mozgásforma, ráadásul a lelkünknek is jót tesz.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?