Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Ezek az ételek segíthetnek a tavaszi fáradtság leküzdésében

2019. április 30.

A hosszú tél után legtöbbünk már nagyon vágyik a jó időre, hosszú sétákra az éledező természetben, vagy esetleg egy kis kertészkedésre. Aztán hiába a kedv, ha minket is utolért a sokakat érintő tavaszi fáradtság. Aggodalomra viszont semmi ok, hiszen helyes táplálkozással könnyen felvehetjük ellene a harcot. Íme a fáradtságűző bevásárlólista!

 

1. Natúr joghurt

A cukor nem teljesen ördögtől való, ha energiára van szükségünk, ám ha tehetjük, ne hozzáadott fehér cukorból fedezzük e szükségletet. Jó választás lehet a natúr joghurt, a benne található laktóz ugyanis olyan természetes cukor, amelyből a szervezet könnyen tud energiát kinyerni. Bőven tartalmaz fehérjét is, ez lassítja a laktóz felszívódását, így az energialöket tovább kitart majd.

 

2. Bab

Az összes babféle gazdag fehérjében, amely javítja a koncentrálóképességet. Egy fél csésze bab annyi fehérjét tartalmaz, mint 30 gramm sült hús. Ráadásul tele van rostanyaggal is, így az elfogyasztása után sokáig jóllakottnak érezzük magunkat.

 

3. Magok

Valamennyi magféle szuper lehetőséget nyújt arra, hogy feltöltődjünk energiával, válasszuk akár a mandulát, a diót vagy a kesudiót. A fehérje mellett gazdagok omega-3 zsírsavban, B-vitaminban és magnéziumban. Ez utóbbi létfontosságú ahhoz, hogy a szívünk, izomzatunk és a veséink is megfelelően működjenek.

 

4. Banán

Ha könnyen beszerezhető, kezelhető és szállítható energiaforrást keresünk, a banánnal nem lőhetünk mellé. Dugig van rostanyaggal, B6-vitaminnal és káliummal, ezek pedig mind segítik az izomzat működését, valamint energiát szolgáltatnak.

 

5. Zab

Egy tál zabkása az egyik legjobb módja annak, hogy elindítsuk a napunkat. Magas rosttartalma segíti az emésztést, ezáltal hatékonyabbá teszi a többi étel feldolgozását is.

 

6. Limonádé

Sok esetben, amikor erőtlennek érezzük magunkat, valójában nem éhesek, hanem szomjasak vagyunk. Ha a vizünkbe még egy kis citromlevet is löttyintünk, még hasznosabb lesz az italunk, hiszen a citromlé tele van elektrolitekkel, akár egy sportital.

 

Forrás: FoodPrevent

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?