Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Télen se feledkezzünk meg a megfelelő hidratáltságról

Meglepő, de a tej az egyik legjobb választás.
2019. október 7.

A rendszeres folyadékbevitel alapszabály, ha frissek, energikusak és egészségesek szeretnénk maradni. Számos praktika létezik, hogy ne menjen ki a fejünkből az ivás fontossága: pohár és palack víz az íróasztalra, emlékeztető felirat a konyhában, de az extrán feledékenyek még emlékeztető applikációt is letölthetnek a telefonjukra. 

 

Szervezetünk 55-60%-ban vízből áll, ezért nem véletlen, hogy sok folyadékra van szükségünk. De mit igyunk? A logikus válasz a kérdésre a víz lenne, és ezzel nem is vitatkozunk. Viszont meglepő módon vannak olyan folyadékok, amelyek gyorsabban kifejtik hatásukat, illetve tovább is maradunk hidratáltak tőlük. Ha a folyadékpótlásról van szó, a tejben található természetes cukor, annak fehérje- és zsírtartalmával kombinálva segít a szervezetnek megtartani a folyadékot. A tej lehetővé teszi azt is, hogy lassabban hagyja el a szervezetünket a folyadék, tehát ritkább mosdólátogatásra számíthatunk. És ráadásul sót is tartalmaz, amely szintén arra ösztönzi a szervezetünket, hogy folyadékot tartson vissza. Mindez különösen igaz a fölözött tej fogyasztására. 

Miért hidratál jobban a tej, mint a a víz? A fent magyarázott szivacsszerű hatásban rejlik az ital hatékonysága. A só ráadásul csak egyike annak a négy elektrolitnak, amely megtalálható benne. A másik három – a kálium, a kalcium és a magnézium – szintén hozzájárul a megfelelő hidratációhoz. 

 

A tej hatékonyságának alapja az alacsony cukortartalom. A sok cukrot tartalmazó italok – mint a különböző üdítőitalok és a gyümölcslevek – már annyira sok cukrot tartalmaznak, hogy elfogyasztásuk hatására a szervezetünk inkább folyadékot veszít. Tehát az üdítőitalok ilyen szempontból (is) rosszak. A vízzel sosem tévedhetünk nagyot, de ha igazán hatékonyan szeretnénk hidratálni magunkat, akkor válasszuk a tejet.

 

Forrás: mashed

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Edzés után igyunk csokis tejet

Edzés után igyunk csokis tejet

Tuti tipp vagy hatalmas kamu?
Reggelire tej vagy narancslé?

Reggelire tej vagy narancslé?

Nézzük, melyik az ideális választás

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.