Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Edzés után igyunk csokis tejet

Tuti tipp vagy hatalmas kamu?
2018. július 20.

Egy kemény, aktív edzés után fontos, hogy újra feltöltsük a szervezetünket. Ilyenkor fehérjét és szénhidrátot ajánlott bevinni, amelyekkel feltöltjük a kimerült tápanyag-raktárakat, helyreállítjuk a szervezetünket. Sok cég pont ilyen termékeket dob piacra (általában jó drágán), viszont egy új tipp a gyermekkorunkból érkezik: igyunk csokis tejet edzés után.

A csokis tej tartalmaz fehérjét, szénhidrátot és zsírt is, emellett vizet, elektrolitokat, amelyek elengedhetetlenek a szervezetünk feltöltéséhez. A European Journal of Clinical Nutrition szaklapban publikált tanulmány tudományosan is alátámasztja az edzés után fogyasztott csokis tej pozitív hatásait.

A kutatás során 12 tanulmányt vizsgált át, amelyből 11-ben voltak adatok a teljesítményről és a gyógyulási jelekről, beleértve az észlelt erőfeszítést, a kimerülésig eltelt időt, a pulzusszámot és a kreatin-kináz aktivitását. A vizsgálatok során azt nézték, a csokis tej hogyan hat edzés után, összehasonlítva placeboval és sportitalokkal.

A kutatás kimutatta, hogy „a csokis tej ugyanúgy vagy jobban teljesít mint a placebo vagy a sportitalok.” Viszont megjegyezték, hogy több vizsgálat és nagyobb minta kell ahhoz, hogy végleges következtetést lehessen levonni. Ennek ellenére a csokis tej amúgy is egy remek ital: egészséges szénhidrátokat, fehérjét biztosít, az izomszövetet támogatja, tartalmaz magnéziumot, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, sőt, finom.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

4 eset, amikor növelnünk kell a fehérjét

4 eset, amikor növelnünk kell a fehérjét

Ez az egyik alaptápanyag, viszont nem minden esetben kell nagy mennyiséget fogyasztani belőle, hiszen akkor például súlygyarapodás lép fel.
Moon milk, az alvást segítő csodaszer

Moon milk, az alvást segítő csodaszer

Nem a Holdról származik ez a trend, hanem a gyermekkorunkból.
Az izotóniás italok előnyei

Az izotóniás italok előnyei

A sportitalok főként az aktív testmozgás során kiizzadt ásványi anyagokat pótolják, ezzel megelőzve többek között az izomhúzódásokat.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!