Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Szeretjük a mandulát! Mutatjuk, miért építsd bele az étrendedbe

2020. december 15.

A mandulát senkinek sem kell bemutatni, kedvelt és egészséges nassolnivaló tele fehérjével, E-vitaminnal, jótékony zsírokkal és rostokkal. Most karácsonykor igazán szezonális, de pozitív élettani hatásai miatt érdemes egész évben fogyasztani.

A sokoldalú csonthéjas

A mandula a mandulafa csonthéjas termése, a Földközi-tenger térségében őshonos, de Magyarországon is termesztik. Nemcsak olajos magként fogyasztják, hanem készül belőle liszt, tej és sajt is. A boltokban szeletelve és pálcika formájában is beszerezhetjük. A mandulaliszt szintén sütési alapanyag, többek közt a macaron alapja, és ne felejtsük el, hogy gluténmentes alternatív lisztként a gluténérzékenyek étrendjébe is beilleszthető. A laktóz- és tejfehérje-érzékenyek számára pedig a mandulatej jelent szuper alternatívát az állati eredetű tejekkel szemben.

Miért egészséges?

Bár a zsírtartalma magas, ez egészséges egyszeresen telítetlen zsír, ami csökkenti a káros koleszterin szintjét a szervezetünkben. Különösen gazdag E-vitaminban, mely erős antioxidáns, és rosttartalma is rendkívül magasnak számít. A rost segít csökkenti a vérkoleszterin szintjét, ha sok rostot fogyasztunk, hamarabb jóllakottnak fogjuk érezni magunkat, így kevesebb kalóriával is beérjük. Glikémiás indexe szintén alacsony, ez pedig azért jó hír, mert az ilyen ételek fogyasztásától nem ugrik meg hirtelen a vércukrunk.

Vannak veszélyei?

Fontos tudni, hogy súlyos allergiás reakciókat válthat ki, a mogyoró- és dióallergia sajnos igen elterjedt és egyben veszélyes is. Kalóriatartalma jelentős, és bár a benne található egészséges zsírok és rostok kombinációjának köszönhetően egészséges táplálék, szigorú fogyókúra esetén csak mértékkel ajánlott a fogyasztása.

Hogyan fogyasszuk?

A süteményeken túl is érdemes becsempészni a mindennapjainkba egy kis marék mandulát. Kerülhet például a reggeli zabkásába és a salátánk tetejére, ha pedig nassolni támad kedvünk, csoki helyett inkább pár szem mandulát kapjunk elő.

Forrás: the healthy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezért szuperfood a dió

Ezért szuperfood a dió

Az ősz egyik kedvenc olajos magja

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!