Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Ruhában szexelni nem olyan szórakoztató! De hogy jön ez ide?

12 dolog, amit tudnod kell, mielőtt belevágsz a Whole30 diétába. Ha még nem hallottál róla, akkor azért, ha már igen és belevágnál, akkor emiatt olvasd el felsorolásunkat!
2017. január 18.

A 30 napos táplálkozási program azt ígéri, helyrerakja a szervezetünket  azáltal, hogy visszafogja a cukor, a gabonafélék, a tejtermékek, a hüvelyesek és az alkohol fogyasztását. Ha ezzel az egy mondattal felkeltette a kíváncsiságodat a diéta, a most következő 12 tippet olvasd át, mielőtt belevágnál. 

1.  A  Whole30 egy viszonylag új táplálkozási forma: Dallas és Melissa Hartwig fejlesztette ki a programot még 2009-ben, viszont csak az utóbbi néhány évben kapott jelentős figyelmet, mikor a korábbi férj-feleség páros kiadta a The Whole30: The 30-Day Guide to Total Health and Food Freedom című könyvét. 

2.  Nem egy diéta, hanem egy életstílus: A Whole30 célja megtanítani, hogyan reagál a testünk arra, amit elfogyasztunk, hogy ezáltal változzon meg az ételekről való gondolkodásmódunk. 

3.  Kemény szereteten alapul: A könyv egy idézete így hangzik: „Ez nem nehéz. Ne merd azt mondani, hogy ez nehéz. A heroinról való leszokás a nehéz. A rák elleni küzdelem a nehéz. Feketén inni a kávédat. Az. Nem. Nehéz. Nem lesz részed semmilyen dédelgetésben, semmilyen rokonszenvben a ’szenvedéseid’ során.”

4.  Van különbség a Whole30 és a paleo között: Sok ember szereti egy kalap alá venni ezeket az étkezési stílusokat, viszont valójában két különböző módszerről van szó. Mindkettő a tiszta élelmiszerek fogyasztására koncentrál, viszont a Whole30 kizár minden hozzáadott cukrot.

5.  Nem muszáj megvenned a könyvet és olvasnod: Ha az egész ideológiát be akarod fogadni, akkor vedd meg a könyvet, viszont ha csak az étrendre koncentrálsz, akkor elég megnézned a honlapon a fogyasztható élelmiszerek listáját. Letöltheted az étkezési sablonokat, bevásárlási és éttermi útmutatókat.

6.  Csapatmunka=álommunka: Mivel az ötletgazdák nem pátyolgatnak, keress magadnak egy társat. Receptcsere, tanácsok megosztása és egymás biztatása kellemesebb légkört teremtenek, és jobban belelendülsz ebbe az étkezési formába.

7.  Fontos az étkezés megtervezése: Az éhség vezérel arra, hogy sült krumplit egyél ebédre, ahelyett, hogy összedobj egy salátát. Tervezd meg vasárnap, mit fogsz főzni és enni a következő héten, így nem kell a gyors – és általában egészségtelenebb – megoldásokhoz folyamodnod.

8.  Egyre rosszabb lesz, mielőtt jobb lenne: A második-harmadik nap környékén többeknél fejfájás, fáradtság és hasonló megvonási tünetek jelentkeznek – még egy kis puffadás is előfordulhat. De ez jó dolog! A tested változik. A tünetek pedig a 12. nap körül általában megszűnnek.

9.  Félidőben remek energialöketet kapsz: A Tigrisvérre keresztelt energiabomba a 16. naptól egészen a 27-ig kitart. Többen ezután sokkal kellemesebben érzik magukat: az elmondások szerint  sokkal könnyebben ébredünk, kevesebbszer vágyunk nassolnivaló után, valamint jobban tudunk koncentrálni.

10. Ruhában szexelni nem olyan szórakoztató. De hogy jön ez ide? A Hartwings ex-házaspár tiltja a hozzáadott cukorral készült sütik fogyasztását, sőt, a módosított verziójuk fogyasztását is. A kicserélt (tej helyett kókusztej, liszt helyett, mandulaliszt, stb.) hozzávalós változatok olyanok, mintha ruhában szexelnénk, jó-jó, de nem az igazi, és csak jobban vágyunk az eredeti, cukros (vagyis ruha nélküli) édességre.

11. Szabad az étterembe járás: A Whole30 honlapján található egy puska, amely megválaszol minden egészséggel kapcsolatban felmerülő kérdést. Talán a reggeli az, amikor a legkönnyebb a Whole30 étrendbe vágó ételt találni: a zöldséges omlett baconnel (igen, BACONNEL) is megengedett. Csak figyelj arra, nehogy a séf  valami extrát  csempésszen a tányérra.

12.  Nem csak a kisebb ruhaméret az étrend előnye: Készülj fel arra, hogy a hajad, a bőröd és a körmeid ragyogóbbak lesznek.

 

forrás: delish.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Diétás fűszeres alma-körte lekvár

Diétás fűszeres alma-körte lekvár

Karácsony előtt gyakran készítek szezonális gyümölcsökből, téli, melengető hatású fűszerekből 1-1 kis üveg lekvárt, hogy házi finomságokkal tölthessem meg a kekszes dobozba szánt linzereket. Ez a finomság ráadásul cukormentes, így még a diétánkba is beilleszthető.
5 apró trükk a könnyebb fogyásért

5 apró trükk a könnyebb fogyásért

Tényleg csak egy kicsivel több figyelem, és garantáltan lesz eredménye
Ezek azok az ételek, amelyekből jobb, ha nem fogyasztunk lefekvés előtt

Ezek azok az ételek, amelyekből jobb, ha nem fogyasztunk lefekvés előtt

Szerencsére a lista rövid, csak 4 pontból áll!

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?