Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Az ebédszünet 4 előnye

Az egészségünk hálás lesz, ha nem hagyjuk ki a az ebédszünetet.
2018. június 26.

Annak ellenére, hogy a legtöbbünknek szerepel félóra (egy óra) ebédszünet a munkaidejében, sokan nem használjuk azt ki – inkább sietünk vissza az íróasztalhoz, vagy el sem hagyjuk azt és munka közben tömjük be az ételt. Ez viszont nem túl egészséges cselekedet. 4 okunk is van rá, miért érdemes az ebédidőt tényleg ebédeléssel tölteni a munkától távol.

1.Csökken a stressz

A folyamatos stressz hatással van a szellemi képességünkre, szorongást, depressziót is kiválthat. Remek stresszoldó tevékenység az aktív mozgás (pl.: jóga, futás), vagy a barátokkal, családdal eltöltött idő. Minden alapja az, hogy elszakadunk attól, ami feszültséget kelt bennünk: vagyis például a munkától. A félórás ebédszünet tökéletes arra, hogy a nap közepén kicsit elszakadjunk az irodától, esetleg összefussunk egy barátunkkal ebédre, és kikapcsoljunk.

2.Jobb vérkeringés

Ha felállunk az asztalunktól és elindulunk ebédelni, akkor mozgunk. A nyújtás, lazítás nem csak az edzések előtt és után hasznos, hanem a mindennapokban is. Érdemes óránként tenni 1-2 kört az irodában, kimenni a mosdóra, járkálni egy kicsit. Így annyira nem is megterhelő az ülőmunka,és a vérkeringésünket is serkentjük.

3.D-vitamingyűjtés

Ne csak az ablakból nézzük, hogy milyen szépen süt kint a nap, hanem üljünk ki a közeli parkba, vagy a teraszra, vagy a lenti étterem kinti székeire ebédelni. Már attól feltöltődünk, hogy a friss levegőn vagyunk, és érnek minket a nap sugarai. Nem is beszélve arról, hogy a sokszor légkodnival túlhűtött iroda után jó kicsit megmelegedni.

4.Koncentrációnövelés

Sokan úgy vélik, hogy akkor vagyunk hatékonyak, ha nem tartunk szünetet. Pedig pont az ellenkezője igaz. Az időszakos kis szünetekkel nem az időnket pazaroljuk, hanem a kognitív képességeinket turbózzuk – más feladatot kap az agyunk a stresszes feladatok között.

via: Popsugar

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az ananászfogyasztás előnyei

Az ananászfogyasztás előnyei

Támogatja a fogyást, erősíti az immunrendszert, és még finom is.
A kollagénpor 4 előnye

A kollagénpor 4 előnye

Egyre többen használják a halak és tehenek kötőszövetének porított változatát táplálék-kiegészítőként.
A detoxvizek alapanyagainak előnyei

A detoxvizek alapanyagainak előnyei

A legnépszerűbb hozzávalókat néztük meg

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.