Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Az alacsony szénhidráttartalmú diéta 4 előnye

Ez az étrend egészséges és működik is, csak jól kell csinálni.
2018. május 24.

Egyesek nagyon is hisznek az alacsony szénhidráttartalmú étrendben, másoknak viszont egyáltalán nem válik be. Az egyik ilyen diéta a keto. Ha megfelelően végzünk egy diétát, mindenre odafigyelve, nagyon sokat profitálhatunk belőle.

Először is nagyon fontos kiemelni, hogy ez az étrend nem zárja ki teljesen a szénhidrátot, csak nagyon minimális mértékben engedélyezi. A ketot leszámítva, amely rendkívül megszorító a szénhidrátot tekintve, napi 25-150g-os szénhidrát-bevitelt ír elő a legtöbb ilyen étrend. Összehasonlításképp: egy átlag felnőtt, aki napi 2000 kalóriát visz be kb. 225-325 g szénhidrátot fogyaszt.

Milyen egészségügyi előnyökkel jár az alacsony szénhidráttartalmú étrend?

1.Segít kerülni a feldolgozott élelmiszereket.

A fókusz eltolódik abba az irányba, hogy egészséges szénhidrátot választunk. Semmi kenyér, semmi fehér cukor, inkább a gabonafélék, a zöldségek és a gyümölcsök kerülnek előtérbe. Már az is egy lépés a jó irányba, ha kizárjuk a fehér lisztet. A Harvard által végzett egyik kutatás pedig kimutatta, hogy ha elfordulunk a feldolgozott élelmiszerektől a természetes alapanyagok felé, akkor 12 évvel nyúlik az élettartamunk.

2.Segít az 1-es típusú cukorbetegség kezelésében.

Egy friss tanulmány kimutatta, hogy a két évig alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők szervezete kevesebb inzulint igényel a vércukorszint mérsékelten tartásához. Egy 2012-es kutatásban a tudósok már megelőlegezték, hogy az ilyen étrend segít az 1-es típusú cukorbetegséggel élőknek stabilizálni a vércukorszintjüket.

3.Támogatja a fogyást.

Ez nem jelenti azt, hogy más diétákhoz képest jelentősebben csökkentené a testsúlyt, de gyorsan csökkenti azt. A sok keményítő könnyen cukorrá alakul a szervezetben, és ez zsírként raktározódik el.  Ha mérsékeljük a szénhidrát bevitelét és növeljük a fehérjéét, akkor általánosságban kevesebbet eszünk. Ez azért van, mert a fehérje hosszabb távra nyújt teltségérzetet, így később érezzük az éhséget.

4.Csökkenti a szervezetben a gyulladást.

A keményítőt cukorrá dolgozza a szervezet, ez gyulladásokhoz vezethet, aminek következtében fennáll a rák vagy az érszűkület kockázata. A gyulladásos megbetegedések esetében ajánlott alacsony szénhidráttartalmú étrended fogyasztani, mely segít a tüneteket kezelni.

via: Men’s Health

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Milyen alkoholt válasszunk, ha keto diétát tartunk

Milyen alkoholt válasszunk, ha keto diétát tartunk

Különleges étrendek alatt sem kell mindig nemet mondanunk egy iszogatós péntek estére, csak figyeljünk arra, mit választunk.
Egy amerikai személyi edző a ketonak köszönheti bomba formáját

Egy amerikai személyi edző a ketonak köszönheti bomba formáját

Hihetetlen, hogy csak kicsivel több mint két hét kellett az átalakuláshoz
Ezt az 5 kaját kerülni kell a keto diéta alatt

Ezt az 5 kaját kerülni kell a keto diéta alatt

A magas zsír- és alacsony szénhidráttartalmú diétában ez az öt tiltott dolog

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.