Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Forrás: 123RF

A probiotikumok valóban támogatják a fogyást?

Természetesen az emésztőrendszer egészségét támogatják – de lehet őket csodaszernek nevezni?
2018. június 27.

Ismerjük a rossz baktériumokat, amelyek betegségeket okoznak, valamint a jókat (a probiotikumokat), amelyek fontos szerepet játszanak az egészségünk megőrzésében. Kutatások kimutatták, hogy a prbiotikumot tartalmazó élelmiszerek és készítmények javítják az immunrendszert, a hangulatunkat, az emésztést, és a bőrünk egészségét is. Egy másik eredmény viszont kérdéseket vetett fel: egyes kutatók szerint a súlycsökkenéshez is köze van a probiotikumoknak.

A belek és az emésztés egészségéhez kötődnek leginkább a probiotikumok – az emésztés pedig az egész szervezetünk egészségének szempontjából rendkívül fontos. „A bélrendszer az a hely, ahol a szervezetbe bevitt tápanyagok, mikrotápanyagok és ásványi anyagok felszívódnak. Így, ha a bél károsodik, olyan tápanyagok hiánya alakulhat ki, amely az emésztést segíti.” – mondja dr. Nancy Rahnama.

Tehát elméletileg, ha olyan élelmiszereket viszünk be, amelyekkel támogatjuk a beleink egészségét (vagyis probiotikumot tartalmazó ételeket eszünk), akkor támogatjuk a fogyást. Viszont a tudósok ezt nehezen tudják alátámasztani. Egy állatokon végzett kísérlet ugyan kimutatta, hogy lehet kapcsolat a probiotikumok fogyasztása és a súlycsökkenés között, de az emberi adatunk kevés.

Egy másik kutatás viszont ígéretes lehet. Egy csoport felfedezte, hogy az amerikai típusú étrend (magas cukor-és zsírtartalmú) elősegíti az elhízást okozó baktériumok kialakulását. Ezzel szemben az egészségesebb testalkatú emberek beleiben más féle baktériumok vannak. A trükkös dolog az, hogy nem tudni, az elhízott emberek gyomrában alapból voltak ilyen baktériumok, vagy azok az étrendjük eredményei.

Egy másik kutatásban azok a nők, akik probiotikumot kaptak a vizsgált időszakban (24 hét) a kalóriaszegény étrend mellé, több zsírt égettek el, mint azok, akik csak placebót. Viszont sokan kiemelik, hogy a probiotikumok is csak akkor fejtik ki a hatásukat, ha szedjük azokat. Ha már leállunk velük, hamar kiürülnek a szervezetből, és oda a varázs.

Az ételekben található élelmi rostok viszont sokkal hatásosabbak a bél mikrobiotikum összetételének megváltoztatásában. Ezek a prebiotikumok, amelyek szeretnek a tovább a beleinkben maradni. Fermentálódik a bélflórában és táplálja azt.

Tehát a rostban gazdag, változatos táplálkozás lehet a hosszútávú fogyás titka. Nem csak a beleinknek tesznek jót a prebiotikumok, de a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabona, hüvelyesek, magvak és diófélék fogyasztása jobban laktat, így már kisebb adagtól telítettnek érezzük magunkat.

A probiotikumok ugyan nem károsak a szervezetünknek, de ne várjunk tőlük súlycsökkenést. A magas rosttartalmú étrend vezethet a hosszútávú súlycsökkenéshez, de ne feledjük, hogy a változatosság sem utolsó.

via: Eating Well

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A szép bőr titka a rendszeres vízfogyasztás

A szép bőr titka a rendszeres vízfogyasztás

Reese Witherspoon, amerikai színésznő a naptejre és a megfelelő mennyiségű, rendszeres vízfogyasztásra esküszik.
Gyengébb gyomrúak, figyelem! Ezt fogyasszuk utazáskor minden kétes étel után!

Gyengébb gyomrúak, figyelem! Ezt fogyasszuk utazáskor minden kétes étel után!

Annak ellenére, hogy nem túl egészséges, mégis segít
Ötperces trükk a fogyáshoz

Ötperces trükk a fogyáshoz

Rögtön ébredés után végezzük el

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?