Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Zsírégetés éjszaka? Állítólag ezek az ételek segíthetnek…

2020. április 5.

Tegyük a szívünkre a kezünket: ha kicsit is odafigyelünk az egészségünkre és a súlyunkra, pontosan tisztában vagyunk a „szomorú” ténnyel: az éjszakai falatozás sem az emésztőrendszerünknek, sem pedig a kilóink számának nem tesz jót. Fontos, hogy gyomrunk pihenjen, regenerálódjon éjszaka, azaz legyen pár óra üresjárata, amikor nem fogjuk munkára. És természetesen az is magától értetődő dolog, hogy a közvetlenül lefekvés előtt bevitt kalóriákat alvás közben nem fogjuk olyan lendülettel és intenzitással elégetni, mint napközben, amikor aktívan tevékenykedünk.

Különösen igaz mindez abban az esetben, ha szénhidrátokat és magas keményítőtartalmú ételeket fogyasztunk éjszakai magányunkban, nem is beszélve arról, hogy ilyenkor sós rágcsa, csoki, sült krumpli, majonézes saláta, jól megpakolt szendvics vagy egyéb extrán kalóriadús étel szokott a tányérunkra kerülni. Jó hír azonban, hogy farkaséhesen nem kell ágyba bújnunk, hiszen ebben az esetben sem lesz kielégítő az alvásunk. De akkor mit ehetünk lefekvés előtt, ha menthetetlenül korog a gyomrunk?

Egy amerikai tanulmány szerint a megoldás a magas fehérjetartamú ételekben, snackekben rejlik. A kutatás rávilágít, hogy a fehérjedús éjszakai falatok pozitívan befolyásolhatják az anyagcserénket. Egész pontosan 30 g fehérje elfogyasztását javasolja 30 perccel elalvás előtt.

Milyen ételek közül szemezgethetünk? Jó választás a cottage cheese, a sovány sajtfélék, marhahús, valamint szárnyasok, a tofu, a főtt tojás vagy egy kis marék mandula. Ezek az ételek nemcsak a kínzó éhséget űzik el, hanem az optimális anyagcseréhez szükséges energiát is biztosítják szervezetünk számára. Semmiképp se essünk túlzásba, lényeg a mértékletesség. Épp csak annyit együnk, hogy csillapítsuk a ránk törő éhséget.

És mi a helyzet akkor, ha nem fogyasztunk húst és tejtermékeket, netán tojást sem? Aggodalomra semmi ok, ilyenkor jönnek jól az olajos magvak, például a feljebb már említett mandula vagy a dió. Viszont maradjunk visszafogottak, egy kis marék bőven elegendő lesz.

Forrás: The Healthy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

A jó alvástól boldogabbak leszünk - próbáljuk ki!

A jó alvástól boldogabbak leszünk - próbáljuk ki!

10 egyszerű trükk a pihentető alváshoz, hogy reggel kisimultan és frissen ébredj.
5 dolog, amiről a túró álmodik

5 dolog, amiről a túró álmodik

Kíváncsian jártunk utána, milyen túrós recepteket olvastatok nálunk a leggyakrabban. Most lajstromba vesszük, és újra közkinccsé tesszük ezeket, hogy akinek esetleg kimaradt valamelyik, vagy lapul még a hűtőben egy zacskó jobb fajta házi túró, az is kedvet kapjon az elkészítéshez.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?