Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ne csak reggelire fogyaszd, tegyél müzlit a sütikbe is!

2020. február 15.

Sokan választunk reggelire müzlit: az édes finomságtól jobban indul a napunk. Ehetjük natúr vagy gyümölcsös joghurttal, tejjel, növényi tejjel, felturbózhatjuk friss gyümölcsökkel, de ha kevésnek érezzük a zacskóban az aszalt gyümölcsöket vagy az olajos magvakat, akkor mazsolával, aszalt áfonyával vagy mogyoróval, dióval, mandulával is táplálóbbá tehetjük. A zabos, aszalt gyümölcsös magvas müzli azonban nem csupán reggelire ehető, hanem sütikhez, desszertekhez is szuper lehet. Mutatunk 6 remek példát az alternatív felhasználására. 

 

1. Sajttorta 

A sütés nélküli sajttorta alsó, kekszes rétege állhat müzliből. Daráljuk le a müzlit, keverjük össze olvasztott vajjal, majd nyomkodjuk bele egy tortaforma aljába. Hagyjuk 10-15 perc alatt megszilárdulni a hűtőben, majd mehet is rá a krémes réteg. A sajttorta tetejét szintén díszíthetjük müzlivel, igazán mutatós lesz! 

 

2. Morzsasüti 

A morzsasüti roppant egyszerű recept. Egy sütőtál aljában szétterítünk egy jó adag tetszőleges gyümölcsöt, amit kedvünk szerint fűszerezhetünk is őrölt fahéjjal vagy például vaníliával. Erre kerül a morzsás réteg, amely vajból, cukorból és lisztből áll. A liszt körülbelül felét lecserélhetjük zabpehelyre. 12 dkg liszthez adjunk 10-12 dkg müzlit és 5-8 dkg cukrot – a müzli édességét vegyük figyelembe! –, keverjük össze. Olvasszunk meg 15 dkg vajat, öntsük a keverékre. Dolgozzuk össze, nem kell simának lennie, most a morzsás állag a cél! Szórjuk a gyümölcsökre, és 180 °C-os sütőben süssük 25-30 percet. 

 

3. Kókuszgolyó másképp 

A müzlit daráljuk le, és használjuk őrölt keksz helyett a kókuszgolyónkhoz. Almagolyóhoz vagy más hasonló sütés nélküli összedolgozós-hempergetős finomsághoz is tökéletes. Még kekszszalámiba is kerülhet. 

 

4. Rágcsa 

Keverjük össze mézzel, adhatunk hozzá kókuszreszeléket vagy akár őrölt fahéjat is. Jó alaposan forgassuk át a keveréket, majd terítsük szét egy tepsiben. 180 °C-os sütőben süssük ropogósra. Miután kihűlt, tördeljük össze, a granolához hasonlóan fogyaszthatjuk.

 

5. Keksz 

Az amerikai típusú kekszek, azaz cookie-k tésztájába kerülhet némi müzli. Még ropogósabb lesz a végeredmény, ráadásul a liszt mennyiségét is csökkenthetjük. 

 

6. Pohárkrémek 

Egy pohárkrém akkor igazán finom, ha az egyik rétege ropogós. Mi lenne, ha keksz helyett ezúttal müzlit vagy a 4-es pontban bemutatott rágcsát szórnánk a desszertes poharakba? 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Egészséges rágcsák a boltból

Egészséges rágcsák a boltból

Mikor délutánra lemerülnek az energiaraktárak, ezekből töltsünk be üzemanyagot!
Ízek és illatok - használd okosan az alapanyagokat!

Ízek és illatok - használd okosan az alapanyagokat!

Nem csoda, ha nem most jut eszünkbe a legkreatívabb ötlet, éppen ezért igyekszünk észnél lenni és a nehezdő pillanatokban is sorvezetővel szolgálni. Mindig van egy-két húzosabb nap, amikor már egy héten belülre kerülünk, át kell esni rajta ;) Tippek és trükkök az utolsó hétvégére!

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.