Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: shutterstock

Mikor nasi és mikor számít teljes étkezésnek egy smoothie?

Mire figyeljünk reggel és mire, ha uzsonnára fogyasztjuk? Mert nem mindegy ám!
2017. január 9.

Nem elhanyagolható a kérdés, hiszen napjainkban a smoothie sokkal több, mint egy turmix- ital. Szinte már ételnek számít, hiszen részévé vált a reggeli gabonapelyhes tálkánknak, vagy az ebédre elfogyasztott salátánknak.

De a smoothie sem varázsszer, nem ugyanaz jó mindenkinek és az időzítés sem mindegy.  Egy reggeli változatnak egészen másképpen kell kinéznie, mint egy délutáninak, ha azt szeretnénk hogy sokáig jól érezzük magunkat tőle ebéd után. Nézzük meg, hogy mikor számít a smoothie “nasinak” és mikor teljes étkezésnek!

Ahhoz, hogy a smoothie szinte teljes értékű étkezésnek számítson, fontos, hogy számos egészséges összetevőt is tartalmazzon. Ha a gyümölcsöket összeturmixoljuk kókuszvízzel, még nem érjük el a kívánt hatást.

  • Adjunk hozzá legalább kettő, fehérjében gazdag összetevőt, pl: görög joghurt, tofu, mogyoróvaj, chiamag.
  • A hozzáadott rostok is sokat segítenek. Próbáljuk ki a zabpelyhet, a datolyát, vagy akár a sütőtökpürét.
  • És el ne felejtsünk egy kis egészséges zsiradékot: kókuszolaj, avokádó vagy őrölt lenmag.

Ha csak uzsonnára fogyasztjuk a smoothie-t, akkor megelégedhetünk a könnyebb változattal. Csak adjunk gyümölcsöket és zöldségeket a folyadékhoz, turmixoljuk össze, és már készen is van. Ha szeretnénk, ilyenkor is tehetünk bele egy kis joghurtot vagy mogyoróvajat. Ilyenkor nincsen szükség rostok hozzáadására. Csak hörpintsük fel egy szívószállal.

 

Forrás: thekitchn.com

 

 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.