Meglepő ízkombinációk és újszerű termékötletek hódítottak a SPAR termékinnovációs versenyén
Egyedülálló a hazai kereskedelemben a SPAR és az Agrármarketing Centrum (AMC) szakmai együttműködésével zajló, a hazai termékinnovációkat segítő kezdeményezés. A verseny két hónapja során a szervezők kreatív, a fenntarthatóságot is szem előtt tartó, a magyarországi piacon már fellelhető, de széles körben nem elérhető élelmiszereket kerestek. A pályázat útján kiválasztott nyertes termékek 2020-ban a 34 magyarországi INTERSPAR áruház polcaira kerülnek.
Friss és innovatív termékeket kerestek
A verseny döntőjére a 2019. szeptember 26-29-i Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár szombati napján került sor a HUNGEXPO területén. A szeptember 28-i izgalmas véghajrá során a versengő csapatok nyilvános termékbemutatókat és prezentációkat tartottak. A megmérettetést óriási érdeklődés kísérte, a versenyre ugyanis 269 pályázat érkezett. A versenybíróság a versenyző csapatok projektjeit elsősorban az innovatív jelleg, a csomagolás milyensége és a piacképesség alapján rangsorolta 1-től 5-ig. A döntési szempontrendszerben nagy jelentőséggel bírt, hogy az adott termék mennyire érdekes, különleges és egészséges, előállítása során alkalmaznak-e új technológiai eljárásokat, vagy összetevőiben tartalmaz-e egyedi megoldásokat. Sokat számított a csomagolás környezettudatossága, divatossága és felhasználóbarát volta is. A termék piacképességének vizsgálatakor pedig figyelembe vették – a kóstolói és kipróbálói vélemények alapján – a várható vásárlói élményt is.
„A minőségi magyar élelmiszerek egyre nagyobb teret nyernek az áruházainkban, ezáltal járulunk hozzá a hazai agrárium és feldolgozóipar fejlődéséhez. Az idei Hungaricool by SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával is ezt a célt szolgálja, amelynek köszönhetően jövőre több új és eredeti magyar élelmiszertermékkel találkozhatnak hipermarketeink vásárlói. Nagyszerű eredményként értékelhetjük a közel 300 versenyrésztvevőt, amely arra is garancia, hogy hosszabb távú potenciállal rendelkezik a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi ágazat” – mondta Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország ügyvezető igazgatója.
A nyertesek
A Hungaricool SPAR innovációs verseny az Agrármarketing Centrum szakmai támogatásával 2019. évi győztesei:
Vagamary Kft. – hűtött desszertek
Piros Gábor kistermelő – füstölt fürjtojások
Prizma-Bautim Kft. – kenhető zsírok
Fejes Attila – Hagymás Alap – hagymás alapok
Hétvezér Product Kft. – kolbász- és szalámi-különlegességek
Anjuna Ice Pops Kft. – jégkrémek
Shrub Hungary Kft. – üdítőitalok
Mendula Bakery Kft. – granolák
Caro Ferina Vadhúsfeldolgozó Kft. – pástétomok
Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezet – szószok és lekvárok
Ezúton szeretnénk külön gratulálni a Homokhátság Szíve Szociális Szövetkezetnek, a Legjava termékek gyártójának! A Legjava standjánál az OMÉK-on az érdeklődők gasztrobloggerünk, Csigó Zita “Legjavára hangolt” receptjeit is megkóstolhatták az előételtől kezdve egészen a desszertig.