Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Meglepő, de kiderült, hogy eddig szinte mindenki rosszul készítette...

A szakértők szerint így kell főzni. Mutatjuk!
2017. július 2.

Nem egy jó mód a brokkoli megfőzésére, ha beledobjuk egy fazék forró vízbe és megvárjuk, amíg megpuhul. Ez az eljárás csökkenti a zöldség tápanyagtartalmát (pl.: C és B vitaminokat von el), tehát épp azt, amiért egy ételt fogyasztunk. Továbbá a rák ellen küzdelemben résztvevő fehérjék, a glünozinátok is lebomlanak forróvizes főzés során.

Dan Souza a Cook Science vezető szerkesztője egy másik módszert javasol, mely során megmarad a brokkoli tápanyagtartalma. Azt tanácsolja, tegyük a zöldséget a mikróba.

1.Töltsünk meg egy nagy üvegtálat brokkolival.

2.Adjunk hozzá egy evőkanál vizet.

3.Fedjük le a tálat egy tányérral.

4.Mikrózzuk magas fokozaton néhány percig.

5.Élvezzük a finom, tápanyagban gazdag zöldséget!

„Mivel zárt helyen pároljuk, a tápanyagok nem tudnak hova eltűnni, így a zöldségben maradnak.” – magyarázza Souza. A párolás sokkal jobb eljárás a kifőzésnél, hiszen megtartja és fokozza a zöldség tápanyagtartalmát – ezt egy 2015-ös tanulmány is igazolta. A mikró pedig a gázon történő párolásnál is jobb, hiszen itt még a vízbe sem tudnak elillanni a hasznos anyagok. Plusz gyorsabb is.

forrás: businessinsider.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Tésztasaláta brokkolival és baconnel

Tésztasaláta brokkolival és baconnel

Ínycsiklandó mártással leöntve
Sütőtökös-ricottás gnocchi brokkolis csirkével

Sütőtökös-ricottás gnocchi brokkolis csirkével

A gnocchi nem bolti, hanem különleges, házi készítésű!

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.