Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Kenyérteszt: a kovászos vagy a fehér az egészségesebb?

Egy tudományos kísérlet most megmutatta
2017. június 29.

Egy szendvics elkészítése igen egyszerű feladat, mégis nagy odafigyelést igényel: ki kell választanunk a húst, a sajtot, a zöldségeket, figyelnünk kell, hogy ne pirítsuk túl a kenyeret. És mindez legyen egészséges és finom. A The Atlanticban megjelent új tanulmány most egy gondunkat megoldja, a kenyérválasztást.

Hisszük vagy sem, egészségesség terén nem sokba különbözik a fehérkenyér a kovászostól. Utóbbi különleges textúráját és ízét a sütési folyamatban résztvevő baktériumoktól kapja. Évekig úgy gondolták, hogy alacsony a glikémiás indexe, így egy egészséges és finom szendvicsalapanyag.

Ez izraeli tudósokból álló csoport tanulmánya szerint ennek a megállapításnak nincs valóságalapja. Kutatásuk hatékonyan bizonyítja, nincs lényeges különbség a kenyerek között. „Egyik vizsgált paraméterben sem mutatkozott jelentős eltérés a két kenyér között” – mondta Eran Segal, az egyik kutató. Az eredmények rámutattak arra is, hogy a kenyérfogyasztás után tapasztalt megemelkedett vércukorszint egyénfüggő – többnyire az alanyok anyagcseréjétől és egészségi állapotától függ.

forrás: hellogiggles.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Süssünk 5 hozzávalós sörös kenyeret a sörnap alkalmából!

Süssünk 5 hozzávalós sörös kenyeret a sörnap alkalmából!

"A sör ugyanis létfontosságú szereplője a nyári mindennapoknak"
Sajtos karfiolkenyér

Sajtos karfiolkenyér

Kétsajtos, alacsony szénhidráttartalmú nassolnivaló.

Napi ajánlatunk

Top videók

Húsos-vöröslencsés spagetti

Gyors és laktató tésztaétel a téli napokra.

Édesburgonyás palacsinta

Könnyű vacsora. Vagy extrán laktató reggeli?

Buddha-tál

Finom, egészséges, sokoldalú és a végtelenségig variálható – ez a Buddha-tál.