Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Így reagál a szervezetünk, ha a kávét teára cseréljük

2019. november 17.

Az a bizonyos gőzölgő fekete… Ami lehet méregerős presszó, krémes latte vagy habos cappuccino. Sokan el sem tudnánk képzelni nélküle a mindennapokat, ugye? Sem rá-, sem pedig lebeszélni nem szeretnénk a kávéfogyasztásról, de érdekes megnézni, hogy mivel járhat, ha a kávét teára cseréljük.

Fehérebb fogak

A kávé híres arról, hogy gyorsan elszínezi a fogainkat. A tea ilyen szempontból sokkal barátságosabb ital, ám csak akkor, ha zöld teát vagy fekete teafűtől mentes gyümölcsteát fogyasztunk.

Csökkenhet a koleszterinszint

A presszókávé két vegyülete, a cafestol és kahweol növelhetik a koleszterinszintünket.

Fájni kezdhet a fejünk

Attól függően, hogy korábban mennyi kávét fogyasztottunk, illetve szervezetünk milyen mértékben érzékeny a változásokra, elvonási tüneteink támadhatnak, ilyen például a fejfájás. A tünetek természetesen csak átmenetiek, idővel gyengülni fognak, majd teljesen el is múlnak.

Elmúlhat a gyomorégésünk

A kávétól elernyedhet a nyelőcsövünk és a gyomrunk közötti izom, ezért a gyomorsav visszafolyhat a nyelőcsövünkbe savas refluxot okozva. Ezt a kellemetlen tünetet mérsékelheti a tea, mivel még a fekete tea is jóval kevesebb koffeint tartalmaz.

Jobban alhatunk

Szintén a tea alacsonyabb koffeintartalma a felelős a nyugodtabb és pihentetőbb alvásért. Persze az a legjobb, ha lefekvés előtt már semmiféle koffeintartalmú italt sem fogyasztunk.

Nyugodtabbnak érezhetjük magunkat

Ha rendszeresen napi 3-4 csészénél több kávét iszunk, könnyen lehet, hogy túlstimuláljuk a szervezetünket. Idegesek és nyugtalanok lehetünk, különösen akkor, ha érzékenyek vagyunk a koffeinre.

Elkerülhetjük a begörcsölt izmokat

Ha túl sok a koffein a szervezetünkben, akkor nehezebben dolgozzuk fel a magnéziumot. A magnézium hiánya begörcsölt izmokat és álmatlanságot eredményezhet.

Kicsit több folyadékhoz jutunk

Szervezetünk egy csésze kávé folyadéktartalmának harmadát tartja meg, ez az arány víz esetében a teljes mennyiség fele. A tea a kettő között található, így valamennyivel több folyadékhoz jut a szervezetünk azonos mennyiségű tea elfogyasztása után, mintha kávét ittunk volna.

Forrás: The Healthy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.