Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Gyorsan elkészíthető egészséges vacsora tippek

2021. február 23.

Vacsora. Minden nap eljön és sosem lesz könnyebb. Könnyű legyen, gyors, és ha lehet, valamennyire egészséges. Most hoztunk néhány tippet, amivel megkönnyítheted az esti étkezések okozta gyötrelmes tanácstalanságot.

1. Mindent bele zöldség

Röhejesen egyszerű, de vegyél különböző zöldségket (krumplit, répát, céklát, stb.), vágd fel csíkokra vagy karikákra, oszlasd őket el sütőpapíron, locsold meg olívaolajjal, szórj rá bőséggel fűszereket, és süsd át őket! Ebből könnyedén tudsz nagy adagot készíteni, így napokig kitart majd.

2. Konzerves tengergyümölcsei

Az emberek többsége alapból sokkal kevesebb halat fogyaszt, mint kéne – ennek orvosolására teljesen ideálisak a konzerv változatok. A tonhalnak ezer féle ízesítése van már, de a hering, szardínia vagy akár az apró rákfélék is kifejezetten finomak. Egy sima pirítóssal fogyasztva istenien tudnak esni, és gyakorlatilag semmi idődbe nem kerül.

3. Tojás

Valamiért a tojásra reggeli étekként tekintünk, pedig egy pici fokhagymával, kápia paprikával, brokkolival, paradicsommal és persze fűszerekkel megbolondítva kifejezetten tartalmas tud lenni. A lehetőségek tárháza végtelen, adhatsz még hozzá ricottát, kecskesajtot vagy akár avokádót is, így az ízélmény mindig picit változni fog.

4. Smoothiek

Egy jól összeállított smoothie akár este is megállja a helyét. Arra ügyelj, hogy ha lehet, gyümölcsök helyett a zöldségeket részesítsd előnyben, és mindenképpen adj hozzá kellő mennyiségű fehérjét (pl. kendermagot) és zsírt (pl. lenmagot)!

Fotó: 123 RF

5. Quinoa

A quinoa igazán hálás hozzávaló: nem igényel sem különösebben bonyolult főzési műveletet (felrakod főzni és akár az esti zuhanyzást is letudhatod, míg elkészül) és mindenhez illik. Akár az ebédből maradt meg egy szelet húsod, akár frissen adsz hozzá alapanyagokat, biztosan finom lesz. Juhtúróval, rukkolával és szárított paradicsommal keverve például ízletes salátát kapsz és a főzési időn kívül gyakorlatilag 2 perces művelet.

6. Csicseriborsó konzerv

A csicseriborsó rendkívül tápláló, és úgyszintén nagyon sokoldalú. Akár a fentebb említett quinoához vagy tojáshoz is hozzáadhatod, de picit megfűszerezve a sütőbe is bedobhatod.

7. Tortilla lapok

Egy újabb aduász. Pici vajon megpirítod az egyik oldalát, megfordítod, tele pakolod mindenféle finomsággal (például sajttal, sonkával, paradicsommal, krémsajttal), összesütöd, és máris ízletes vacsorát kaptál.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Tonhalas töltött paprika

Tonhalas töltött paprika

Könnyű, halas ebéd.

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!