Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Ezt fogyasszuk állásinterjú vagy vizsga előtt

Minden a reggelivel kezdődik
2017. június 20.

Nem lehet teljes mértékben kiiktatni az interjú előtti minimális izgalmat – ez csak a no-stressz típusú embereknek sikerül. Az interjú napja előtt javasolt egy-két stresszcsökkentő gyakorlat, pl.: jóga, kocogás és mindenek előtt pihenés.

Komolyabb feladatok előtt többnyire egy falatot sem bírunk lenyomni a torkunkon. Viszont ilyenkor is fontos, hogy fogyasszunk valamit reggelire – senki sem akarja hallgatni a korgó gyomrunkat. Egy tápláló, napindító étkezés után sokkal jobban tudunk összpontosítani és teljesíteni. Mutatjuk, miket érdemes fogyasztani:

Lazac és tojás: A sovány fehérje elsődleges forrásai. Eltelítik a gyomrot, így nem kell az éhség miatt aggódnunk, koncentrálhatunk helyette az interjúra. A lazac egyébként tele van omega-3 zsírsavakkal, mely jó hatással van az agyi működésre. Ha nem vagyunk halrajongók, választhatjuk a quinoát, tofut, alacsony zsírtartalmú túrót, és más omega-3 forrást, mint a diót, vagy a lenmagot.

Zabkása gyümölcsökkel: A rendkívül variábilis zabkása teljes kiőrlésű, tehát magas rosttartalmú, így teltségérzetet biztosít. Friss gyümölcsökkel pedig csak megdobjuk a bevitt rostok mennyiségét; válasszuk a banánt, bogyós gyümölcsöket, almát.

Avokádó pirítós: Nem csak felkapott étel, de egy kemény nap remek indítója. Az avokádó egészséges zsírokkal támogatja az agyunkat, így megfelelően tudunk koncentrálni az előttünk álló feladatokra. Ha nem vagyunk avokádórajongók, dönthetünk továbbá az édesburgonya toast és teljes kiőrlésű pirítós mellett is.

Diófélék és mogyoróvaj: Mind a mandula, mind a kesudió (és az ezekből készült vaj is) megdobja az energiaszintünket, emellett fontos forrásai rostnak, fehérjének és egészséges zsíroknak. Plusz a bennük található E-vitamin és folsav fokozza az agyi működést. Allergia esetén tökmag, valamint napraforgómag ajánlott.

Zöldség humusszal: Mialatt az utolsó oldalakat nyálazzuk át a tételekből, ropogtassunk el egy kevés friss zöldséget, mártogatósnak pedig legyen kéznél humusz. Ez a páros mind fehérjében, mind proteinben gazdag, így az éhségérzet biztosan nem jelentkezik jó darabig.

Víz: A hidratáltság mindig fontos – ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Legkevésbé sem szeretnénk szédülni, vagy összeesni a nagy megmérettetés előtt/közben. Plusz, a szájszárazság miatt sem kell aggódnunk.

Kávé – csak mértékkel: Ha ez kell, hogy felébredjünk, hajrá. De interjú, vizsga előtt max. 1 csészényit fogyasszunk belőle. Ellenkező esetben nyughatatlanok és idegesek leszünk, valamint gyakrabban kell majd mosdóba mennünk. A cél az, hogy éberek legyünk, nem pedig az, hogy a fejünkön állva pörögjünk.

 

forrás: hellogiggles.com

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Ezt eszi a királynő reggelire, ebédre és vacsorára

Ezt eszi a királynő reggelire, ebédre és vacsorára

II. Erzsébet egy napja - az étkezőasztalnál

Napi ajánlatunk

Top videók

Töltött kiflik uzsonnára

Ezt pakold a gyerekek uzsonnás dobozába!

Kapros-csirkés melegszendvics

Nincs időtök reggel? Semmi baj! Ezt a szendvicset este is előkészíthetitek.