Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Egyszerű tippek, amelyekkel áttérhetsz az egészséges táplálkozásra

2021. február 26.

Sokszor lehetetlennek tűnhet levetkőzni az évek alakított kialakult rossz táplálkozási szokásokat. Ilyenkor a legnehezebb mindig belekezdeni, hiszen annyi információ kering az interneten, hogy hirtelen nem is tudjuk, hova kapjunk. Fontos, hogy ne akarjunk mindent egyszerre, hétről hétre egy-egy apróbb változtatás már sikerként elkönyvelendő.

1. Add meg magadnak a sikerélményt!

Az, hogy elhatároztad, hogy egészségesebben fogsz étkezni, jó dolog, hát élvezd ki! Ne arról szóljon, hogy kalóriákat számolsz, inkább törekedj kézzelfoghatóbb dolgokra: például keverj több színt az étrendedbe, és vásárolj kevesebb készterméket. A lényeg, hogy minden nap végén elégedetten görcsösen dőlj hátra.

2. Készítsd el otthon az ételeidet!

Általában ez tűnik a leglehetetlenebbnek, pedig ha rááll az agyad, nem csak pénzt, időt is rengeteget fogsz megspórolni. Manapság a legmeglepőbb dolgokban is találsz felesleges cukrot, sót, és egyéb oda nem illő adalékanyagokat, ezeket pedig úgy kerülheted ki a leghatékonyabban, ha te magad állítod össze az étkezéseidet. 

Fotó: 123 RF

3. Olvasd el a címkéket!

Ezen pontunk nagyban kapcsolódik az előzőhöz: szánd rá az időt, hogy elolvasd a termékek összetevőit, amelyeket vásárolsz! Minél kevesebb olyan szót találsz ott, amit nem értesz, annál egészségesebb portékát tartasz a kezedben. A jó hír, hogy ezt csak egyszer kell megtenned, hiszen ha megtalálod a számodra legideálisabbakat, legközelebb már céltudatosan mész vásárolni.

4. Figyeld meg a tested reakcióit!

A szervezet mindig tudja, mire van szüksége, mi több, visszajelzést is ad! Ha puffadást, túltelítettséget, álmosságot észlelsz magadon, valószínűleg nem a helyes tápanyagokat vitted be. Egy étkezés után ideális esetben energiával telinek, frissnek és energikusnak kell érezned magad.

5. Igyál megfelelő mennyiségű vizet!

Az emberek többsége folyamatosan dehidratált. Ez könnyen falási rohamokhoz vezethet, hiszen szervezeted jelez, hogy kéne VALAMI. Ha indokolatlanul érzed magad éhesnek (mert mondjuk fél órája fejezted be az ebédet) először igyál egy nagy pohár vizet! Ha 15 perc elteltével még mindig éhes vagy, jöhet a repeta.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!