Ez az idei év hazai street foodja
A Kanálgép húsgolyóit választotta a közönség az év street food-jának, a szakmai zsűri és a Magyar Street Food Egyesület díját pedig a Che-Che kocsija nyerte el. Mindkét autó egy évvel ezelőtt mutatkozott be a közönségnek azzal a céllal, hogy új és rendhagyó ételekkel emelkedjen ki a hazai street food kínálatból. Az egyesület a kreatív ételeken kívül az autó kialakítását, és a profi kiszolgálást is díjazta.
A Kanálgép mögött Szalai Dezső séf áll, aki egész életében a tökéletes húsgolyót kereste – minden külföldi útján megkóstolta az adott ország kínálatát. A büfékocsi kínálata rendkívül sokoldalú: „Szeretek változatosan főzni, és a húsgolyóban szerencsére nagy mozgásterem van. Ezer féle húst és mártást készíthetek, de ha kedvem van levest és desszertet is kínálok. Mindenhová viszek valami újdonságot, a következő eseményre például spárgával és eperrel újítok.”
A szakma által legjobbnak ítélt Che-Che csapata szintén egy éve vágott bele a mozgó árusításba. A nemburgerezőként feltüntetett étteremben és kocsiban minden szendvicsbe színhús kerül, amit egyedi szószok és friss zöldségek egészítenek ki. Büszkeségük a Che-Che steakszendvics uruguayi angus marhahússal és házi lilahagymalekvárral. „Nagyon igényes food truck-ot szerettünk volna, amiben minden az utolsó szögig tökéletes. A célunk az volt, hogy a legnagyobbak profizmusát ötvözzük az étel kézművességével” – mondta László Márton, a Che-Che tulajdonosa és konyhafőnöke.