Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Az egészséges táplálkozás alapjai (első rész)

Kezdjük a legelején!
2021. február 23.

Tudjuk, hogy életmódot váltani nem könnyű, ha a legelejéről kell elkezdenünk. Rengeteg információ és félinformáció terjeng mind az interneten, mind ismerőseink körében, és ez sokszor ahhoz vezet, hogy félúton feladjuk az egészet, vagy akár bele sem kezdünk. Pedig sokszorosan bizonyított tény, hogy az egészséges táplálkozás egészségünk megőrzésének egyik alappillére. De kezdjük a legelején:

Miért is fontos egészségesen étkeznünk?

Több kutatás is hitelt érdemlően bizonyította, hogy az olyan komoly megbetegedések, mint például a rák vagy szívelégtelenségek kialakulásáért nagymértékben az elégtelen táplálkozási szokások okolhatóak.

Egy jól összeállított étrend biztosítja agyunk számára az ideális működést, ami aztán kihat az összes többi szervünkre. A legjobb példa erre egy élsportoló, akinek teljesítménye drasztikusan növelhető vagy csökkenthető az étrendje által.

Fotó: 123 RF

Mi köze van a kalóriáknak a súlyunkhoz?

Az elmúlt években egyre kevesebb figyelmet kapnak a kalóriák. Ugyan a kalóriaszámlálás önmagában rendkívül kontraproduktív lehet (sokan betegedtek már bele az örökös méricskélésbe, elég ha csak az olyan rendkívül komoly problémákra gondolunk, mint az anorexia vagy a bulimia), azt fontos szem előtt tartanunk, hogy a szervezetünknek mennyi kalóriára van ténylegesen szüksége, és mi az, ami már e fölött  (vagy alatt) van.

Ha túl sok kalóriát viszel be, hízni fogsz, ha túl keveset fogyni. Ez egyszerű matematika. Megtévesztő lehet azonban, hogy az, hogy kevesebb kalóriát veszel magadhoz, nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevesebbet is kell enned. Gondoljunk csak bele, ebédre fogyaszthatunk hamburgert bő zsírban sült krumplival, és tonhalsalátát is. A kettő kalória tartalma ég és föld, és mégis mindkettő megfelel egy teljes főétkezésnek.

Folytatása következik! A sorozat következő részében kicsit közelebbről megismerkedünk a mikro és makrotápanyagokkal.

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.