Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

12 magas szénhidráttartalmú étel

A listában sok olyan elem van, amelyről elsőre nem gondolnánk, hogy szénhidrátdús.
2018. augusztus 22.

1.Aszalt gyümölcs

Mivel ezekben koncentrált a cukor, így sokkal magasabb a szénhidráttartalmuk, mint a friss testvéreiknek.

2.Hüvelyesek

Remek növényi fehérje források, viszont sok szénhidrátot is nyerünk belőlük. Már fél csésze főtt lencsében vagy ugyanennyi fekete babban 20g szénhidrát található.

3.Joghurt

Persze, az ízesített, gyümölcsös változatok még több cukrot tartalmaznak, de a natúroknak is magas a szénhidráttartalma. Ez azért van, mert természetes tejcukor található bennük, a laktóz.

4.Gyümölcslé

Az aszalt gyümihez hasonlóan a gyümölcslé is koncentráltan tartalmazza a gyümölcscukrot. Habár a 100%-os változatokban vitaminok és ásványi anyagok is vannak, mégis sok bennük a cukor.

5.Quinoa

Félcsészényi főtt változatban pont annyi szénhidrát van, mint fél ugyanennyi főtt tésztában. Még akkor is, ha ez nem gabona, hanem mag.

6.Banán

Nem épp diétás gyümölcs: egy közepes méretűben annyi szánhidrát van, mint két szelet kenyérben.

7.GLuténmentes kenyér

Attól, hogy valami gluténmentes, nem feltétlenül alacsony szénhidráttartalmú. A legtöbb ilyen termék burgonya-, vagy tápiókakeményítővel készül.

8.Barbecue szósz

Persze, ezeket a szószokat gyakran magas fehérje tartalmú ételekhez fogyasztjuk (pl.: húsokhoz), de attól nem válnak egészségesebbé. Sok bennük az édes alapanyag: melasz, barna cukor, méz, amelyek megdobják a szénhidráttartalmat.

9.Teljes kiőrlésű tortilla

A szénhidrát szempontjából ég akkor sem sokkal jobbak a kenyérnél, ha összetett szénhidrátból készülnek (pl.: teljes kiőrlésűek).

10.Protein por

Nevével ellentétben messze van a tiszta fehérjétől. A tejsavó (amely a legtöbben megtalálható) tartalmaz szénhidrátot. Továbbá, ha ízesített, cukrozott változatot iszunk, tovább kúszik felfelé a szénhidrát-számláló.

11.Édesburgonya

Tele van tápanyagokkal: A-és C-vitaminnal, káliummal, rostokkal, de ez nem jelenti, hogy szénhidrátmentesek. Elvégre krumpli.

12.Mangó

A banánhoz hasonlóan nem fér bele az alacsony szénhidráttartalmú étrendbe. Egy csészényiben 25g szénhidrát található.

via: Prevention

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Az alacsony szénhidráttartalmú diéta 4 előnye

Az alacsony szénhidráttartalmú diéta 4 előnye

Ez az étrend egészséges és működik is, csak jól kell csinálni.
5 étel, amelyekről tévesen gondoljuk, hogy alacsony szénhidrát tartalmú

5 étel, amelyekről tévesen gondoljuk, hogy alacsony szénhidrát tartalmú

Lehet valami egészséges úgy is, hogy nem alacsony a szénhidrát tartalma - és fordítva.
Nem a szénhidrát a legnagyobb ellenségünk!

Nem a szénhidrát a legnagyobb ellenségünk!

"Amire viszont a női magazinok sokszor nem térnek ki, - pedig ez lenne az egésznek a kulcsa-, az az, hogy a szénhidrátoknak is több fajtája van, és nem mindegyik ugyanúgy hasznosul."

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!