Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Újévi fogadalom, avagy újra fogyózzunk?

2020. január 28.

Lehetséges-e, hogy a következő karácsonykor már bátran mondjunk ellent a hizlaló és egészségtelen fogásoknak? Kaszás Klaudia, a Mixit táplálkozási tanácsadója szerint nem érdemes az ünnepi finomságok örömét megvonni magunktól. A titok inkább az életmódváltásban rejlik.

 

Téves gondolat, hogy az ünnepi étkezések a diéta végét jelentik. Ne legyünk túl kíméletlenek magunkkal szemben, hiszen ha karácsonykor felszaladt pár kiló plusz, az még nem a világ vége. Az új esztendőben azonban legyen a kulcs a mértékletesség! Ha még ennél is jobban szeretnénk odafigyelni, akkor sem kell megvonnunk magunktól a legjobb falatokat. A süteményeknél a teljes kiőrlésű liszt és a stevia, a húsos ételeknél pedig a minél kevesebb zsírt tartalmazó hús a megoldás, ha nem szeretnénk további kilókkal gyarapodni.

A legjobb, amit tehetünk, ha kipihenjük a decemberi időszakot, és csak utána vágunk bele a diétába – vallja Klaudia. Fontos, hogy tisztában legyünk a céllal. Ha az ide vezető útban nem vagyunk biztosak, egy táplálkozási tanácsadó vagy edző iránymutatása a segítségünkre lehet. Teljesen más stratégiát igényel ugyanis egy 20, illetve egy 5 kg-os fogyási terv. Mindkét esetben fontos beiktatni a testmozgást, de tartsuk szem előtt, hogy a fogyás mindössze 20%-a múlik az edzésen. 

A hosszú távú fogyás sikerének titka az életmódváltás. Könnyebb elkezdeni – és folytatni még inkább –, ha száműzünk a háztartásból minden olyan élelmiszert, amely letéríthetne bennünket a helyes útról. A kamránkat töltsük fel egészséges ételekkel – Klaudia szerint az új étrendünkbe különösen jól beilleszthetők a Mixit kínálatában elérhető cukormentes müzlik. 

Az egészséges, cukormentes étkezés mellett sokat segíthet a sportolás is. Ne feledjük, sportolás előtt, alatt és után a legfontosabb a folyadék pótlása. A Mixit táplálkozási tanácsadója külön kihangsúlyozza, hogy folyadék alatt semmiképpen se a cukros vagy szénsavas üdítőket értsük, hanem a vizet. A folyadékpótlás után jön az ásványianyag-bevitel (ide tartozik többek között a só), végül pedig fehérjéket és a szénhidrátokat fogyasszunk. Az étkezés előtt feltétlenül hagyjunk időt szervezetünknek a regenerálódásra, ez kb. 20-30 percet jelent. 

Kaszás Klaudia azt javasolja, hogy minél hamarabb kezdjük el kialakítani az új életmódunkat, és ha szükséges, kérjünk tanácsot egy táplálkozási tanácsadótól vagy edzőtől. Ha elkötelezettek vagyunk, a siker garantált. 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Betartható újévi ígéretek az egészségünkért

Betartható újévi ígéretek az egészségünkért

Érdemes elolvasni Gökler Kriszti tanácsait!

Napi ajánlatunk

Top videók

Kókuszos tejberizs

Egyszerű, melengető desszert hűvös napokra.

Baconbe tekert burgonya őszi salátával

Fetás sütőtöksaláta dobja fel a sült burgonyát.

Füstölt sajtos krumplipüréfasírt

Maradék krumplipüré hasznosítására is tökéletes!