Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: Bonduelle

Nem babra megy! A bab tápláló és sokoldalú alapanyag a karantén idején

Akár sütit is készíthetünk belőle.
2020. április 20.

A bab – legyen az fehér vagy éppen vörös – vitathatatlanul kiváló zöldség: többféle vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst tartalmaz, magas a fehérje- és rosttartalma, élettani hatása pedig rendkívül kedvező. Ha a bezártság ideje alatt nincs lehetőségünk a piacra rohangálni érte, szerezzünk be pár adag konzervet, hogy minden héten legalább egy-két alkalommal beépíthessük ezt a sokoldalú hüvelyest étrendünkbe!

A bab kiváló alapanyag ételeinkhez, hiszen B1-, B6-, K-vitamin- és folsavforrás, valamint olyan ásványi anyagokban is bővelkedik, mint például a magnézium, a cink, a vas és kálium. „A hüvelyesek fogyasztásával kapcsolatos számos kutatás arra a következtetésre jutott, hogy e zöldségek rendszeres fogyasztása csökkenti bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát (mint például az elhízás, a 2. típusú cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek és bizonyos daganatos kórképek)” – mondta Csengeri Lilla, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Kommunikációs Bizottságának tagja.

A fogyni vágyók számára is kiváló választás lehet ez a hüvelyes, hiszen a szervezet lassan emészti, az általa okozott teltségérzet hosszan tart. Összetett szénhidrátokban gazdag, így fogyasztása lassan emeli meg vércukorszintünket. A benne található élelmi rostok jó hatással vannak az emésztőrendszer működésére, emellett megkötik a bélben a koleszterint, részben gátolják annak felszívódását, ezáltal koleszterinszint csökkentő hatásuk is lehet. „A bab fehérjetartalma magas, így a vegetáriánusok számára húsfélék helyettesítőjeként is szolgálhat, amennyiben más növényi fehérjeforrással kombináljuk, hiszen ezek önmagukban bizonyos aminosavakban (a fehérjék építőelemei) hiányosak. Zsírtartalmára jellemző, hogy előnyös összetételű, főleg telítetlen zsírsavakat tartalmaz” – emelte ki a szakértő.

A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által kidolgozott legfrissebb táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR® az egészséges táplálkozás részeként ajánlja a hüvelyesek rendszeres fogyasztását levesek, főzelékek, saláták, krémek részeként.

Ez a hüvelyes tehát valóban egy igazi kincs, érdemes beszerezni belőle akár friss piaci, konzerv vagy fagyasztott formában is. Hogy milyen finomságokat készíthetünk belőle? Íme három könnyen elkészíthető fogás fehér- és vörösbabból.

Pisztáciapesztós cukkinileves zöldborsóval és fehérbabbal

Egy lábasban melegítsünk fel egy kis olajat, és dinszteljünk meg rajta egy fej apróra vágott hagymát, majd adjunk hozzá egy gerezd szeletelt fokhagymát. Kockázzunk fel fél kiló cukkinit, dobjuk a lábasba, majd pároljuk pár percig. Adjunk hozzá 200 g Bonduelle Vapeur zöldborsót és 1 doboz Bonduelle Vapeur Canellini fehérbabot, majd öntsük fel egy liter alaplével, sózzuk, borsozzuk. Miután felforrt, kis lángon főzzük pár percig.

Ameddig a leves fő, készítsük elő a pesztót és a joghurtot. Utóbbiba reszeljük bele fél citrom héját, illetve facsarjuk bele a levét is, majd keverjük krémesre!

Tálalásnál kanalazzunk a levesre a joghurtból és a pesztóból is, mellé pedig kínáljunk friss bagettet!

Fotó: Bonduelle

 

Fokhagymás-paradicsomos fehérbabkrém

Ha a vacsorával nem akarunk annyit bajlódni, válasszunk egy egyszerű, de egészséges kenyérre kenhető krémet, amely a Bon Menu egyikéből készül.

Szűrjünk le 1 doboz Bonduelle Bon Menu paradicsomOS babkonzervet, és rakjuk félre a levét. Tegyük egy robotgépbe 2 gerezd fokhagymával és némi chilivel, majd adjunk hozzá kb. 0,5 dl olívaolajat, ezután pedig pürésítsük. Ha szükséges, adjunk még hozzá a konzerv levéből, hogy sűrű, de lágy pürét kapjunk.

Kanalazzuk egy tálba, adjunk hozzá 3-4 szem apróra vágott szárított paradicsomot, fél citrom levét, római köményt, pirospaprikát, majd sózzuk, borsozzuk, és keverjük jól össze. Tálalásnál locsoljuk meg olívaolajjal, kínáljuk pitával vagy pirítóssal.

Fotó: Bonduelle

 

Lisztmentes csokis torta vörösbabbal

Egy késes aprítóban pürésítsünk 1 doboz Bonduelle Vapeur vörösbabot.

Kézi vagy gépi habverővel keverjünk ki fehéredésig 125 gramm vajat 200 gramm cukorral, majd egyesével adjunk hozzá 5 db tojást és egy evőkanál vaníliakivonatot. Ha elkészültünk, keverjük hozzá a babpürét.

Ezután dolgozzuk össze a szárazanyagokat: 70 gramm kakaóport, 1 teáskanál sütőport, fél teáskanál szódabikarbónát és egy csipet sót, majd apránként ezt is adjuk a babos masszához.

Vajazzunk ki egy kapcsos tortaformát, majd béleljük ki tapadásmentes, méretre vágott sütőpapírral az alját és az oldalát is, öntsük bele a tésztát. 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt süssük készre.

Ha kicsit kihűlt, távolítsuk el a formát és a sütőpapírt, majd kínáljuk málnalekvárral vagy tejszínhabbal.

Fotó: Bonduelle

 

Ha még több babos receptre vágysz, látogass el a Bonduelle weboldalára!

Kép forrása: Bonduelle

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Drasztikusan kevés zöldséget fogyasztunk

Drasztikusan kevés zöldséget fogyasztunk

Ez derült ki a Bonduelle reprezentatív kutatásából

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?