Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Méregteleníts cukormentes étrenddel!

2020. október 14.

Ha egyszerre túl sok cukrot fogyasztunk, szervezetünket előbb a cukorsokk, majd az azt követő energiahiány terheli meg. Idővel viszont a cukorhoz – mint annyi minden máshoz – is hozzá tudunk szokni. Sokszor nem vesszük észre, mennyit elfogyasztunk belőle, hiszen számos olyan étel tartalmaz jelentős mennyiségű hozzáadott cukrot, amelyről nem is gondolnánk. A túl sok cukor megszokássá válhat, ennek egyenes következménye lehet az elhízás.

Orvosilag a cukor elfogyasztásának következménye a vércukorszint hirtelen megemelkedése, majd az azt követő ugyanolyan gyors lezuhanása is, hosszabb távon pedig szívbetegség és 2-es típusú cukorbetegség is kialakulhat.

Azt gondolhatnánk elsőre, hogy minderre a legjobb gyógyír a cukor teljes mellőzése, ám a legtöbb dietetikus nem javasol ennyire hirtelen és drasztikus változtatást. A teljes tiltást általában nehezünkre esik betartani, és gyakran megesik, hogy miközben épp leszokunk a cukorról, más káros szokásokat építünk be a mindennapjainkba. Megoldást jelenthet viszont egy alapos „cukormentesítés”. Lássuk, mit is jelent ez pontosan!

Hogyan kezdjünk neki?

Fogyasszunk olyan ételeket, amelyekből a cukor csak jóval lassabban szívódik fel, ezzel megakadályozva a vércukorszint kilengéseit. A fehérjék és rostok szintén sokat segíthetnek vércukorszint szabályozásában. Vezessük egy naplóban, hogy mikor tör ránk a nap folyamán édességéhség, így a falásrohamokra fel tudunk készülni egészséges nasikkal.

Ahogy már említettük, a fehérje és a szénhidrát stabilizálja a vércukorszintet, ezért válasszunk olyan ételeket, amelyekben ezek bőséggel megtalálhatóak. Ilyen a főtt tojás vagy az omlett reggelire, vagy snacknek egy marék olajos mag. A túl sok cukrot ellensúlyozhatjuk leveles zöldségekkel, amelyek gazdagok mikrotápanyagokban és méregtelenítő hatásúak. Ne feledjünk el elég vizet fogyasztani! Fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékhoz jusson a szervezetünk, a legjobb ezt tiszta vízből fedezni. Persze ihatunk például teát is, ám a cukros üdítőitalokat mindenképpen felejtsük el.

Forrás: Good Housekeeping

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

6 alternatíva cukor helyett sütéskor

6 alternatíva cukor helyett sütéskor

Édesszájú diétázóknak erősen ajánljuk, hisz nem csak kristálycukorral lehet sütni.

Napi ajánlatunk

Top videók

Túrós-mustáros csavart rúd

Hétvégére vagy akár a gyereknapi bulira?

Harcsaburger

Kaporral és olajbogyós szósszal, finom harcsafiléből.

Sós rétesszendvicsek

Klasszikus szendvics helyett jöhet rétes uzsonnára?