Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Méregteleníts cukormentes étrenddel!

2020. október 14.

Ha egyszerre túl sok cukrot fogyasztunk, szervezetünket előbb a cukorsokk, majd az azt követő energiahiány terheli meg. Idővel viszont a cukorhoz – mint annyi minden máshoz – is hozzá tudunk szokni. Sokszor nem vesszük észre, mennyit elfogyasztunk belőle, hiszen számos olyan étel tartalmaz jelentős mennyiségű hozzáadott cukrot, amelyről nem is gondolnánk. A túl sok cukor megszokássá válhat, ennek egyenes következménye lehet az elhízás.

Orvosilag a cukor elfogyasztásának következménye a vércukorszint hirtelen megemelkedése, majd az azt követő ugyanolyan gyors lezuhanása is, hosszabb távon pedig szívbetegség és 2-es típusú cukorbetegség is kialakulhat.

Azt gondolhatnánk elsőre, hogy minderre a legjobb gyógyír a cukor teljes mellőzése, ám a legtöbb dietetikus nem javasol ennyire hirtelen és drasztikus változtatást. A teljes tiltást általában nehezünkre esik betartani, és gyakran megesik, hogy miközben épp leszokunk a cukorról, más káros szokásokat építünk be a mindennapjainkba. Megoldást jelenthet viszont egy alapos „cukormentesítés”. Lássuk, mit is jelent ez pontosan!

Hogyan kezdjünk neki?

Fogyasszunk olyan ételeket, amelyekből a cukor csak jóval lassabban szívódik fel, ezzel megakadályozva a vércukorszint kilengéseit. A fehérjék és rostok szintén sokat segíthetnek vércukorszint szabályozásában. Vezessük egy naplóban, hogy mikor tör ránk a nap folyamán édességéhség, így a falásrohamokra fel tudunk készülni egészséges nasikkal.

Ahogy már említettük, a fehérje és a szénhidrát stabilizálja a vércukorszintet, ezért válasszunk olyan ételeket, amelyekben ezek bőséggel megtalálhatóak. Ilyen a főtt tojás vagy az omlett reggelire, vagy snacknek egy marék olajos mag. A túl sok cukrot ellensúlyozhatjuk leveles zöldségekkel, amelyek gazdagok mikrotápanyagokban és méregtelenítő hatásúak. Ne feledjünk el elég vizet fogyasztani! Fontos, hogy megfelelő mennyiségű folyadékhoz jusson a szervezetünk, a legjobb ezt tiszta vízből fedezni. Persze ihatunk például teát is, ám a cukros üdítőitalokat mindenképpen felejtsük el.

Forrás: Good Housekeeping

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

6 alternatíva cukor helyett sütéskor

6 alternatíva cukor helyett sütéskor

Édesszájú diétázóknak erősen ajánljuk, hisz nem csak kristálycukorral lehet sütni.

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.