Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123RF

Kezdődik a suli! De mi kerüljön az uzsonnás dobozba, hogy ne csak finom, hanem tápláló is legyen a csomagolt elemózsia?

2021. augusztus 31.

Valljuk be, mi sem egyszerűbb, mint pénzt adni a gyereknek, hogy vegyen magának valamit az iskolai büfében, vagy gyorsan, indulás előtt két perccel összedobni egy szalámis szendvicset. Nincs is ezekkel semmi gond, néha jöhet a büfés vásárlás, a szalámis szendvics pedig akár jó is lehet, ha nem csak önmagában kerül a dobozba. Lássuk, mit csomagoljunk, hogy igazán tápláló legyen a tízórai, uzsonna! 

 

Fehérje 

Lehet növényi és állati eredetű: sajt, jó minőségű felvágott, sajtkrém, vaj, tojás, de ha a gyerkőc szereti a hüvelyeseket, csempésszünk ezekből is a dobozba. Akár a semleges ízű babból készített fűszeres szendvicskrém is ide sorolható! 

 

Az Ízes Élet tippjei: 

– sajtnyársak koktélparadicsommal

– sajtkrémmel töltött sonkatekercsek

– tojáskrémes szendvics

 

Szénhidrát 

Igen, az a bizonyos szalámis szendvics ide tartozik! Ha a gyerek megeszi a teljes kiőrlésű kenyeret, érdemes abból elkészíteni, vagy legalább sokmagvas kenyeret, bucit, kiflit választani. Édes vagy sós péksüti is jöhet teljes kiőrlésű verzióban, akár házilag készítve. Ha dagasztani, keleszteni nincs időnk, süssünk egy nagy doboz zabkekszet, pillantok alatt megvan, és jól záródó dobozban sokáig eláll. 

 

Az Ízes Élet tippjei: 

– teljes kiőrlésű lisztből sütött mini amerikai palacsinta

– fele arányban teljes kiőrlésű lisztből készült kakaós csiga

– sokmagvas császárzsemléből készített szendvics 

 

Zöldség és gyümölcs

Ha az uborka vagy a koktélparadicsom a kedvenc (vagy mondjuk úgy, ami biztosan elfogy), akkor legyen az, a lényeg, hogy kerüljön lehetőleg szezonális zöldség és gyümölcs a dobozba. Egy alma is több a semminél, sőt! Készíthetünk gyümölcssalátát, küldhetünk zöldséghasábokat mártogatósakkal, és azokat a zöldségeket, amelyek nem áztatják el a péksütiket, szendvicsekbe is tehetjük. 

 

Az Ízes Élet tippjei: 

– uborka- és sárgarépahasábok joghurtos mártogatóssal

– gyümölcssaláta müzlivel

– zöldségpástétomos szendvics 

 

Folyadék 

Az egyik legfontosabb dolog gyerekkorban is a rendszeres folyadékivás. Legjobb a tiszta víz, de ha úgy tuti nem issza meg a gyerek, dobjuk fel egy kis citromlével. Gyümölcsléből – ha muszáj – 100%-osat válasszunk, és hígítsuk fel vízzel. 

 

Az Ízes Élet tippjei: 

– gyömbéres-citromos víz

– gyümölcstea

– frissen facsart almalé vízzel hígítva 

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.