Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet

Gyere-gyere, szép idő! Tavaszváró Mini SVÉT-en jártunk

A szombati eseménnyel elindult az idei Stílusos Vidéki Éttermiség programsorozat.
2020. February 26.

Az egyik legbiztosabb jele a tél végének az, ha egy rendezvény – legalább részben – külső helyszínen kerül megrendezésre. A február 22-i Mini SVÉT-tel márpedig ez volt a helyzet: a program házigazdája, a szigetmonostori Rosinante Fogadó a belső terek mellett a kerthelyiséget is megnyitotta, így a szabadban, szuper piknikhangulatban kóstolhattuk végig a felvonuló éttermek fogásait. Az éppen kabátos, de szép napsütéses idő valóban hamisítatlan tavaszváró hangulatot teremtett, és akkor még nem beszéltünk a színpompás tányérokról és a csodás ízekről. Mutatjuk, hogyan búcsúztattuk „stílusosan” a telet!

SVÉT gyorstalpaló

2012 februárjában a Rosinantéban indult hódító útjára a Stílusos Vidéki Éttermiség programsorozat – akkor még – 8 innovatív vidéki konyhát vezető séffel, illetve étteremmel. Mára a résztvevők száma megkétszereződött, a kezdeti hívószavak viszont maradtak: minőségi alapanyagok, kreativitás és közvetlen, barátságos, szívből jövő vendéglátás. Évente egy nagy és több kisebb rendezvény nyújt lehetőséget izgalmas gasztroutazásra, idén például szeptemberben, Sopronban tartják a „nagytesót”, de addig Palkonyán, Debrecenben, Noszvajon és Pannonhalmán is találkozhatunk kedvenc konyháinkkal és az ínyenc kóstolótársakkal.

Főszerepben a téli zöldségek

A szombati SVÉT tematikája a téli zöldségeket állította középpontba. Joggal tehetnénk fel a kérdést, hogy mit is keres a cékla, a sütőtök vagy a lila káposzta egy tavaszváró rendezvényen, a válasz azonban roppant egyszerű és magától értetődő. Ilyenkor még nincsenek tavaszi primőrök, ezért a szezonalitás jegyében kaptak még egy főszereplési lehetőséget a téliek, hamarosan úgyis szabadságra mennek egy időre.

Ezért annyira szerethető a SVÉT

Ha éttermet választunk, hajlamosak vagyunk csak a saját településünk felhozatalában gondolkozni. „Eggyel jobb”, ha úgy tervezünk meg egy kirándulást vagy utazást, hogy beleférjen pár kilométer plusz, azaz ha már kimozdulunk, csak útba ejtjük a régóta kiszemelt gasztro-desztinációt. De miért is ne utazhatnánk célzottan egy remek vacsoráért?

A SVÉT egy közös helyszínre hozza el nekünk a vidéki vendéglátás színe-javát, mi pedig egyetlen utazással belekóstolhatunk az ország különböző szegleteiben megbújó éttermek legfinomabb ízeibe. És bár rengetegen voltak, nem veszett el a családias hangulat: nyugodtan lehetett kérdezni, eszmét cserélni az ételekről. Hiába a pörgés, a kedves, közvetlen vendéglátás és az „otthon vagyok” érzés alapvető, ha a SVÉT-en járunk.

A menü

Olyan jó volt így tél vége felé még egyszer megízlelni a szezon legfinomabb zöldségeit! Mutatjuk, mi mindennel készültek az éttermek, ezek után mondja valaki, hogy a téli alapanyagok egyhangúak!

A házigazda Rosinante Fogadó (Szigetmonostor) menüje egy nagyon-nagyon színes lilakáposzta-krémlevesből állt szigetmonostori kecskesajttal, főételnek friss harcsatepertőt kínáltak zöldség gratinnel, desszertnek pedig aranygaluskát. Szabi A Pék (Szentendre) bivaly ricottával töltött tortellonit tálalt zöldségszószban, colonnatai szalonnával, és elhozta a villámgyorsan híressé vált bomboloni fánkjait is. A virág formájú fánkokhoz Szabadfi Szabolcs saját főzésű lekvárokat vitt (az a cukormentes szeder…), emellett pedig feltankolhattunk a híres kovászos kenyeréből is.

Fotó: Csigó Zita

A pannonhalmi Viator Étterem rizottója extrán krémes fogásnak bizonyult, kérhettük rozmaringos sütőtökkel és kéksajttal vagy fokhagymás-gyömbéres garnélával. És ne feledkezzünk meg a habkönnyű levendulás mille-feuille-ről se! A Kistücsök Étterem (Balatonszemes) tökmagra hangolt két fogásokkal várt bennünket: gombapástétom tökmagolajos salátával, illetve tokhal sült zellerrel, répákkal és tökmagolajos vajszósszal. Egyik favoritunk volt az egri Macok Bisztró vietnámi marhahúslevese, imádtuk a lé telt, karakteres ízét, de persze a bisztró túrógombóca is szuperül nézett ki.

Végére hagytuk a személyes kedvencünket, a Nomád Hotel (Noszvaj) fogásait, a gines paradicsomleves annyira különleges volt, hogy simán repetáztunk volna belőle, a malacpofa téli zöldséges tócsnival és céklával pedig bebizonyította, hogy egy laktató, ízig-vérig télies fogásnak sem kell nehéznek lennie. Mellettük találkozhattunk még a Bortársasággal, a BESTILLO Pálinkával, illetve a Séf és a Kertésszel is.

Legközelebb ott leszel?

Április 18-án lassulós Hú!svét Palkonyán, programok, részletek, regisztráció és élménybeszámolók a Stílusos Vidéki Éttermiség Facebook oldalán.

Fotók: Csigó Zita

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Jön a VI. PirosLábos fesztivál

Nyitott porták Szigetmonostoron: 2019. október 5. szombat 10.00-22.00

Napi ajánlatunk

Top videók

Sonkás-bulguros töltött kaliforniai paprikák

Könnyű ebéd vagy vacsora a sütőből. A receptből az is kiderül, hogy miért érdemes elősütnöd a paprikát.

Almás rizsfelfújt

Őszi desszert, amely egy tartalmas leves után 2. fogásként is megállja a helyét.

Duplasajtos tepsis bucik

A hot dog kiflit akár így is felhasználhatod!