Marton Adrienn-nel, Pataky Péterrel és a hét gasztrobloggerrel mostantól még ízesebb az élet
Fotó: 123 RF

Ezeket a gyümölcsöket fogyaszd az egészségedért

2020. november 28.

Minden gyümölcs egészséges, efelől nincs kétség. Viszont ha lehetőségünk van rá, ne csak íz szerint válogassunk, hanem akár célzottan is! Mutatunk pár ismert és kevésbé ismert jótékony tulajdonságot. 

 

Magas káliumtartalmú gyümölcsök

Azt már szinte mindenki tudja, hogy a banán magas káliumtartalma miatt rendkívül egészséges, de a barackban és nektarinban még többet találunk. Ez az ásványi anyag idegeinket és izmainkat tartja karban, a gyümölcsök héja pedig gazdag antioxidánsokban. Tegyük el nyárra a tippet, addig ott a jó öreg banán. 

 

Ananász, a gyulladáscsökkentő 

Ez az édes trópusi gyümölcs telis-tele van egy olyan gyulladáscsökkentő fehérjével, amely bizonyos tanulmányok szerint csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

 

Szőlő, a szívbarát gyümölcs

A szőlő nemcsak a gyulladásokat, hanem a vérnyomást is csökkenti, sőt káliumtartalma szintén elég magas.

 

Kivi, a vitaminbomba

A kivinek igen magas a C-vitamin- és rosttartalma, ám ehhez alacsony a kalóriaérték társul, ezért a fogyókúrázók is bátran fogyaszthatják.

 

Az immunerősítő mangó

Tele van béta karotinnal, amelyet szervezetünk A-vitaminná alakít. C-vitamin tartalma is magas, mindkét vitaminnal az immunrendszerünket turbózhatjuk fel. 

 

Alma a szívnek és az agynak

Az alma egy olyan antioxidánst tartalmaz, amely segíthet megelőzni az agysejtek leépülését és az Alzheimer-kór kialakulását. Rosttartalma segíti az emésztést, illetve a koleszterinszintünket is csökkenti.

 

Gránátalma dugig antioxidánsokkal

Lehet, hogy megpucolni nem fél perc, de megéri! A pirosló szemek felveszik a harcot a gyulladásokkal szemben. 

 

Grépfrút, ha sok C-vitaminra van szükségünk

Még a narancsnál is több a C-vitamint tartalmaz a rostok, a kálium és az A-vitamin mellett. Támogatja az immunrendszerünk működését, és a bőrünk, hajunk is szebb lesz a fogyasztásától.

 

Banán, a legjobb úti snack

Káliumtartalmáról már megemlékeztünk, de nem hagyhatjuk szó nélkül praktikus mivoltát sem. Mondhatjuk, hogy „előre és egyesével” becsomagolt gyümölcs, így nagyszerű választás, ha napközben úton vagyunk, és valami egészséges snacket vinnénk magunkkal. Magas rosttartalma bőven ellát energiával.

 

Áfonya, az öregedés lassítására

Antioxidánsokban és C-vitaminban gazdag, erősíti az immunrendszerünket, és segíthet megelőzni agyunk ellustulását is.

 

Forrás: The Healthy

Megosztom barátaimmal

Szerkesztőink kedvencei

Napi ajánlatunk

Top videók

Tojásos burgonya

Egyszerű, laktató fogás, ami mellé elég salátát, savanyúságot tálalnod.

Halas melegszendvics

A megszokott tonhalkonzerv helyett ezúttal tengeri halfiléből.

Olívás-fetás csirke

Villámgyors ebéd, ha nincs sok időd főzni.